افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چرا از جنین نوار قلب می گیرند

1411832310223957182208187171322812524218

سوال بسیاری از مادران جوان این است که چرا از جنین نوار قلب می گیرند ، می خواهیم در این جا علت و زمانی که لازم است از جنین نوار قلب گرفته شود را بیان کنیم

احساس حرکت جنین یکی از پرارزش ‌ترین بخش ‌های بارداری است. این حرکت می‌ تواند آغاز رابطه عاطفی بین شما و فرزندتان باشد.

بسیاری از زنان احساس می ‌کنند که می ‌توانند پیش از زایمان با حس کردن حرکات جنین، با او و شخصیت ‌اش رابطه برقرار کنند و به هر حال این حرکت باعث اطمینان خاطر مادر است.

شدت حرکات جنین می‌ تواند متفاوت باشد. دامنه حرکات او از تکان ‌خوردن‌های ظریف، که در ابتدای بارداری مانند وجود گاز در روده‌ها حس می ‌شود، تا حرکات تند و در مواقعی حتی لگد زدن‌ های دردناک متفاوت خواهد بود.

حرکت هر یک از جنین ‌های شما در بارداری ‌های قبلی ممکن است متفاوت بوده باشد لذا نگرانی از بابت این که هر چند وقت یک بار جنین باید حرکت کند و یا خیلی زیاد و یا کم حرکت دارد نباید موجب استرس و دغدغه مادران باردار شود.

نباید خودتان را در این مورد با دیگران یا حتی دیگر بارداری‌ تان مقایسه کنید. البته وقتی حس کردید فرزند شما خیلی ساکن است و یا در حد انتظار حرکت ندارد در مورد آن با پزشک خود صحبت کنید.

اگر الگوی طبیعی حرکت جنین از بین رفته باشد، می ‌توانید برای اطمینان خاطر ضربان قلب جنین را گوش کنید. البته در اکثر موارد با این که پزشکان به شما و نگرانی ‌تان بها می ‌دهند دلیلی برای نگرانی نیست.

گرفتن نوار قلب جنین یکی از کارهایی است که البته به طور روتین در همه مطب‌ ها انجام نمی ‌شود ولی ارزش تشخیصی خوبی دارد.

برای این کار مادر در حالت استراحت دراز می‌ کشد و نواری دور شکم او بسته می ‌شود که دارای یک پروب‌گرد و در واقع تک لید است و می‌ تواند ضربان قلب جنین (۱۲۰ تا ۱۶۰ بار در دقیقه است) را ثبت کند و نوار مربوطه را نشان دهد.

از روی این نوار قلب ما می ‌توانیم جنین ‌های در حال خطر را تشخیص داده و درمان کنیم.

اگر تشخیص دهیم مشکلی سلامت جنین را تهدید می ‌کند گاهی حتی برای ختم بارداری اقدام می ‌کنیم.

لازم به توضیح است که بعضی از جنین‌ ها در داخل رحم ضربان غیرطبیعی دارند و قلب ‌شان کندتر یا تندتر از معمول می ‌زند.

گاهی نیز به دلیل نارسا بودن جفت این اختلال رخ می‌ دهد، یعنی وقتی جنین حرکت می ‌کند، به جای این که ضربان قلب ‌اش تندتر شود، دچار کندی آن می‌ گردد و یا موارد و مشکلاتی دیگر که مثال زدن آن ها خارج از حوصله این یادداشت است.

به هر حال در سه ماهه سوم بارداری هر مادری که از کاهش حرکت جنین خود شکایت دارد و نگران است، می‌ تواند بررسی شود و با گرفتن یک نوار قلب از جنین خود به آرامش و امنیت خاطر در خصوص سلامت او دست یابد.

پزشکین : با پیشرفت های روز افزون علم و انواع آزمایشات تا زمان وضع حمل دیگر هیچ نگران جنین و سلامتی خود نباشید .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *