افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چرا آمار افراد مبتلا به سرطان پستان در ایران زیاد است

  • افرادی که بستگان درجه یک شان شامل مادر و خواهر مبتلا به سرطان پستان شده اند، لازم است مراقبت های بیشتری انجام داده و سالانه یک بار ماموگرافی کنند، در غیر این صورت بهتر است افراد بالای ۴۰ سال هر سه سال یک بار ماموگرافی انجام دهند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به این که سرطان ها دومین عامل مرگ و میر در ایران و اغلب کشورهای اروپایی است، به مهم ترین دلایل افزایش آمار مبتلایان به سرطان پستان در ایران اشاره کرد و گفت: سبک زندگی ناسالم، عامل ۷۰ درصد ابتلا به انواع سرطان ها از جمله سرطان پستان به شمار می رود.

دکتر سعید اسکویی افزود: کم تحرکی، ورزش نکردن، مصرف غذاهای پر نیترات مثل سوسیس و کالباس، فست فود، مصرف کم میوه ها و سبزی ها، استفاده غلط از ظروف پلاستیکی شفاف برای مصرف مواد غذایی گرم، ژنتیک و چاقی از جمله عواملی هستند که احتمال ابتلا به انواع سرطان ها مثل سرطان پستان را در افراد افزایش می دهد.

وی با بیان این که زنان همواره باید به ظهور غده روی پستان ها توجه ویژه داشته باشند، اظهار کرد: برخی خانم ها متاسفانه به غده روی پستان خود بی توجهی کرده و زمانی به پزشک مراجعه می کنند که اندازه غده بزرگ تر شده است و به درمان های سخت تری نیاز دارد. در صورتی که اگر بیمار وقتی که اندازه غده هنوز زیر پنج سانتیمتر است به پزشک مراجعه کند، بیماری اش به راحتی قابل تشخیص و درمان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص افراد در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان یادآور شد: افرادی که بستگان درجه یک شان شامل مادر و خواهر مبتلا به سرطان پستان شده اند، لازم است مراقبت های بیشتری انجام داده و سالانه یک بار ماموگرافی کنند، در غیر این صورت بهتر است افراد بالای ۴۰ سال هر سه سال یک بار ماموگرافی انجام دهند.

اسکویی با تاکید بر این که با در پیش گرفتن سبک زندگی سالم احتمال ابتلا به سرطان ها از جمله سرطان پستان به شکل چشمگیری کاهش پیدا کند، خاطرنشان کرد: مصرف سرشار از میوه ها و سبزی های حاوی اکسیدان مثل انواع مرکبات، متعادل نگه داشتن وزن بدن، استفاده ماهانه سالمندان و میانسالان از قرص های ویتامین D3 که هم اکنون در مراکز جامع سلامت توزیع و به طور رایگان در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد و همچنین ورزش کردن، تاثیر بسزایی در افزایش سلامت جسمی و جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان ها دارد.

 

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *