افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ایجاد چالش در راستای رای دیوان عدالت اداری در خصوص حق فنی داروخانه ها

انتقاد از رای دیوان عدالت در حذف حق فنی داروخانه ها

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از رای دیوان عدالت اداری برای حذف حق فنی داروخانه‌ها، از بررسی این موضوع در جهت رفع چالش ایجاد شده در جلسه آتی کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ محمد حسین قربانی، در مورد درخواست رئیس انجمن داروسازان که پیرامون مشکلات ایجاد شده برای داروسازان از مجلس خواسته تا ریل‌گذاری لازم برای حفظ دستاوردهای دارویی کشور را از طریق حمایت قانونی از هویت صنفی داروسازان به عمل آورند، گفت: داروخانه‌ها در مورد مطالباتی که داشته اند متضرر شده اند تاجایی که توان پرداخت بدهی‌های خود را ندارند؛ البته سال گذشته توانستیم از طریق تعاملی که بین مجلس، دولت و بیمه‌ها وجود دارد، مطالبات این قشر را تا پایان شهریور محقق سازیم.

وی ادامه داد: حذف حق مدیریت داروخانه ها کار تخصصی بوده که وزارت بهداشت باید در مورد آن تصمیم گیری کند یا سازمان نظام پزشکی در مورد ضرورت دریافت یا حذف حق مدیریت می تواند تصمیم بگیرد.

قربانی تاکید کرد: بی‌تردید ورود دیوان عدالت اداری به موضوع حق مدیریت داروخانه ها محلی از اعراب ندارد، بنابراین باید دستگاه های متولی این امر از جمله وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی که قانون به صراحت تصمیم گیری در این مورد را برعهده آنها گذاشته است در چارچوب قوانین ساری و جاری کشور در این مورد تعیین تکلیف کنند.

وی با تاکید بر اینکه رای دیوان عدالت اداری چالشی را ایجاد کرده است، تصریح کرد: در این شرایط داروسازان فعال در داروخانه ها که دریافت حق مدیریت از جمله حقوق مسلم آنها بوده تاجاییکه جایگاه دریافت حق ویزیت پزشکان را می‌توان همتراز با آن دانست، باید متعهد شوند که نیروهای فنی در هر شرایطی به ارائه مشاوره دارویی به بیماران بپردازند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یادآورشد: هم‌اکنون داروسازان باید صبر پیشه کنند تا در جلسه هفته آینده کمیسیون بهداشت این موضوع را بررسی کنیم تا برای رفع مشکل ایجاد شده چاره‌اندیشی کنیم.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *