افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برای پیشگیری از سرطان روزی نیم ساعت پیاده روی کنید

4

 

  • به گفته محققان، راه رفتن به مدت ۳۰ دقیقه در روز خطر بروز بسیاری از بیماری ها را تا حدود زیادی کاهش می دهد. هیچ وقت برای شروع دیر نیست. حتی اگر تا کنون شروع به ورزش نکرده اید، از همین حالا شروع کنید.

پزشکان می گویند با دستکم ۳۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه ، خطر مرگ ناشی از سرطان به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.

بررسی بیش از ۱۵۰ هزار نفر در مدت بیست سال نشان مید هد پیاده روی روزانه حتی در افراد مبتلا به سرطان ، خطر مرگ ناشی از این بیماری را کاهش می دهد.

بررسی ها پیشتر نیز نشان داده است پیاده روی ساده ، در پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته های قلبی و مغزی نیز موثر است .

همچنین محققان در انگلیس پس از ۲۵ سال بررسی نتایج و اطلاعات مربوط به سرطان روده بزرگ دریافتند: ورزش مداوم و منظم، بویژه پیاده‌روی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا ۲۵ درصد كاهش می‌دهد.
محققان دانشگاه واشنگتون در مطالعات خود دریافتند که انجام ورزش های ساده ای مانند پیاده روی به طور مداوم تأثیر بسیار خوب و مفیدی روی کاهش ابتلای افراد به انوع مختلف بیماری ها چون بیماری های قلبی، دیابت و سایر سرطان ها داشته و پس از تشخیص سرطان در بهبودی آن نقش مهمی ایفا می کند.

محققان بیش از ۱۵۰ هزار نفر را بین سال های ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۵ مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند افرادی که به طور دائم به مدت ۱۰ سال ورزش و پیاده روی کرده بودند، در معرض کم ترین خطر مرگ ناشی از سرطان روده بزرگ قرار داشتند. ورزش بیشتر تأثیر بیشتری را در افراد به جا می گذارد.

به گفته محققان، راه رفتن به مدت ۳۰ دقیقه در روز خطر بروز بسیاری از بیماری ها را تا حدود زیادی کاهش می دهد. هیچ وقت برای شروع دیر نیست. حتی اگر تا کنون شروع به ورزش نکرده اید، از همین حالا شروع کنید.

*  براي انجام پياده روي نكات زير را رعايت كنيد:

۱- كفش هاي راحت، كاملاً اندازه و بنددار بپوشيد ، كه پا را در خود نگهدارد و مانع تاثير ضربه به پا شود. همچنين جوراب هاي ضخيم نخي كه عرق پا را جذب وپاها را حفظ كند بپوشيد.

۲- لباس هاي راحت، سبك و متناسب با دماي هوا بپوشيد. در تابستان لباس هاي با رنگ روشن بپوشيد. و در زمستان به جاي يك لباس ضخيم، چند لباس نازكتر بپوشيدتا بتوانيد به تدريج با گرم شدن بدن در حين پياده روي، لباس هاي خود را كم كنيد.

۳- پياده روي را با سرعت كم شروع كنيد.

۴- دريك وضعيت متعادل و راحت راه برويد. سر را بالا نگهداريد، به جلو نگاه كنيد نه به زمين. در هر قدم بازوها را آزادانه در كنار بدن حركت دهيد. بدن را كمي به جلو متمايل كنيد. گام برداشتن را از مفصل ران و با گام بلند انجام دهيد. روي پاشنه فرود آمده و با يك حركت نرم به جلو برويد. از برداشتن گام هاي خيلي بلند خودداري كنيد.

۵- راه رفتن را درصورت امكان بدون توقف انجام دهيد. ايستادن مكرر و شروع مجدد پياده روي مانــع تاثيرات  مثبت آن مي شود.

۶-  در حين راه رفتن نفس هاي عميق بكشيد. با يك نفس عميق از طريق بيني و با دهان بسته ريه ها را از هوا پركنيد و سپس هوا را از دهان خارج كنيد.

۷- سعي كنيد زمان خاصي از هر روز را براي پياده روي در نظر بگيريد كه خسته و يا گرسنه نباشيد  و در صورت امكان با دوستانتان پياده روي كنيد.

۸-  اگردر سربالايي يا سراشيبي قدم مي زنيد، بــدن را به سمت جلــو متمايل كنيدوبراي حفظ تعادل ، قدم هاي كوتاه تري برداريد.

۹-  مدت زمان پياده روي و مسافتي كه طي كرده ايد را هر روز در تقويم خود ياد داشت كنيد.  هفته اي يك بار مدت زمان پياده روي را افزايش دهيد.

۱۰- در اواخر پياده روي به تدريج قدم هاي خود را آهسته تر كنيد. مي توانيد حركات انعطاف پذيري را نيز انجام دهيد و با اين كار كم كم بدن خود را سرد كنيد.

۱۱-اگر در حين پياده روي دچار درد قفسه سينه، تنگي نفس و يا پا درد شديد فوراً استراحت كنيد و با پزشك مشورت نماييد.

پياده روي به علت تحريك ماهيچه ها واستخوان ها سبب افزايش قدرت عضلاني و استخــواني مي شود.

زماني كه خسته يا گرسنه هستيد ورزش نكنيد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *