افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پیشگیری از چاقی در کودکی و داشتن اندامی زیبا در بزرگسالی

پیشگیری از چاقی در کودکی به معنی جلوگیری از چاقی در بزرگسالی

به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهار کرد: با پیشگیری از چاقی در کودکی و نوجوانی از چاقی در بزرگسالی جلوگیری کنید.

«محمدرضا صائینی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که امروز چاقی دوران کودکی و نوجوانی به شکل یک مشکل سلامت همگانی در آمده و به سرعت در حال افزایش است، گفت: چاقی در سنین کودکی می‌تواند منجر به چاقی در بزرگسالی شود به‌طوری که ۴۰ تا ۹۰ درصد کودکان چاق در بزرگسالی از چاقی رنج می‌برند.

وی ادامه داد: با پیشگیری از چاقی در سنین کودکی و نوجوانی می‌توان از چاقی در بزرگسالی و پیامدهای ناشی از آن جلوگیری کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان افزود: از پیامدهای اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان می‌توان به دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته، اختلال عضلات اسکلتی، کبد چرب اشاره کرد.

صائینی با بیان علل بروز اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان گفت: علت اصلی اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان، نداشتن تعادل انرژی میان کالری دریافتی و کالری مصرف شده است، که به عواملی نظیر تغییر الگوی زندگی و بی تحرکی وابسته است.

این مسئول با اشاره به این‌که الگوی غذای کودکان و نوجوانان به سمت افزایش مصرف غذاهای پر انرژی و ناسالم که دارای چربی و قند بالا و ویتامین، مواد معدنی کم هستند تغییر یافته است، گفت: گرایش این گروه امروز بیشتر به سمت فست‌فودها، نوشابه گازدار، مواد قندی و شیرین و مصرف کم سبزی و میوه است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *