افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ با رژیم غذایی

 

  • نتایج پژوهش جدیدی که در Journal of Nutrition به چاپ رسیده است نشان می‌دهد مواد غذایی مانند سبزیجات معطر (جعفری، آویشن)، میوه‌های ریز بی‌دانه و انگور همچنین باعث کاهش التهاب‌های بدن می‌شوند.

 

سبزیهای و میوه هایی وجود دارد که برای دیابت بسیار خوب است تا حدی آن را پایین آورده و از دیابت پیشگیری میکند. این میوه ها و سبزیهایی که معرفی می کنیم به تازگی در تحقیقات جدید نشان داده است که ازدیابت پیشگیری میکند و درواقع  طبق بررسیهای انجام شده مشخص شده است که واقعا میوه های معجزه گری برای دیابت هستند

 

مصرف زیاد سبزیجات معطر، میوه‌های ریز، انگور، کرفس و کلا میوه‌ها و سبزیجات قرمز یا آبی رنگ باعث کنترل ترشح انسولین و التهاب‌های بدن می‌شود و به این ترتیب از ابتلا به دیابت نوع ۲ پیشگیری می‌کند.

داشتن رژیم غذایی سرشار از فلاوونوئیدها برای پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ مفید است. این ترکیبات مغذی در میوه‌های ریز بی‌دانه، انگور و سبزیجات معطری مانند جعفری و غیره وجود دارند.

مصرف زیاد فلاوونوئیدها حالت مقاومت سلول‌ها به انسولین را کاهش داده و به کنترل قند خون کمک می‌کند.

نتایج پژوهش جدیدی که در Journal of Nutrition به چاپ رسیده است نشان می‌دهد مواد غذایی مانند سبزیجات معطر (جعفری، آویشن)، میوه‌های ریز بی‌دانه و انگور همچنین باعث کاهش التهاب‌های بدن می‌شوند.

باید بدانید که رنگ میوه‌ها و سبزیجات مدیون وجود همین فلاوونوئیدها می‌باشد. این مولکول‌های مغذی خواص آنتی‌اکسیدانی دارد که برای سلامت بدن لازم است.

محققان انگلیسی روی میزان مصرف فلاوونوئیدها و حالت مقاومت سلول‌های بدن به انسولین بررسی‌هایی انجام دادند. در این پژوهش حدود ۱۹۹۷ زن بین ۱۸ تا ۷۶ ساله و سالم شرکت داشتند.

محققان میزان فلاوونوئیدهای دریافتی این شرکت‌کننده‌ها و همچنین قند خون و میزان التهاب‌های بدنشان را مورد بررسی قرار دادند.

محققان معتقدند که مقاومت بدن در برابر انسولین باعث ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ می‌شود. خوشبختانه مصرف زیاد سبزیجات معطر، میوه‌های ریز، انگور، کرفس و کلا میوه‌ها و سبزیجات قرمز یا آبی رنگ باعث کنترل ترشح انسولین و التهاب‌های بدن می‌شود و به این ترتیب از ابتلا به دیابت نوع ۲ پیشگیری می‌کند. متأسفانه التهاب‌های مزمن می‌توانند باعث بروز مشکلات متعددی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، زوال عقل و غیره شوند.

حرف آخر اینکه محققان معتقدند مصرف هر چه بیشتر ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مانند فلاوونوئیدها از طریق مصرف مواد غذایی مناسب باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ به خصوص در خانم‌ها می‌شود.

****منبع: همشهری آنلاین

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *