افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پیری چشم از علائم تا پیشگیری و درمان

download

یکی از بیماری های چشمی بروز بیری چشم می باشد که محققان چشم پزشک به بررسی پیری چشم از علائم تا پیشگیری و درمان پرداخته اند و نتیجه دستاوردهای خود را در این مطلب بیان کرده اند .

پیری چشم بخشی از روند پیری است و این مشکل به راحتی با استفاده از عینک یا لنز برطرف می شود.عمل لیزیک و عمل جراحی نمی تواند از این روند که تقریبا هر فرد ۵۰ سال به بالا را درگیر می کند، جلوگیری کند. به محض تشخیص برای جلوگیری از بروز مشکلات پیچیده تر بینایی مانند نزدیک بینی،دور بینی و آستیگماتیسم باید اقدم شود.
لنز با از دست دادن حالت ارتجاعی خود کمتر قابلیت خم شدن دارد تا بتواند درست روی اشعه نور و از فواصل مختلف روی شبکیه چشم تمرکز کند. هر چه قدرت ارتجاعی عدسی بیشتر باشد، قابلیت تمرکز نزدیک عدسی نیز بیشتر می شود.
معمولا پیر چشمی تا اواسط دهه چهارم زندگی آشکار می‌شود اما سفت شدن عدسی یک روند تدریجی است که از چند دهه قبل و گاهی هم در سنین نوجوانی آغاز می شود. این مشکل بصری که به علت پیر چشمی به وجود می آید، به مدت چند سال بدتر می شود و فرد نیاز به تغییر در شماره عینک یا لنز طبی پیدا می کند اما با رسیدن به ۶۵ یا ۷۰ سالگی ثابت می شود.افرادی که دور بینی و مشکل دیدن اشیای نزدیک را دارند و همچنین افرادی که در مناطق آب و هوای گرمسیری و بالاتر از سطح دریا زندگی می کنند، احتمالا زودتر از موعد دچار پیر چشمی می شوند.
علایم پیر چشمی
نخستین نشانه پیری چشم قادر نبودن خواندن نوشته ها از نزدیک است . علاوه بر آن تاری دید هنگام خواندن یا انجام دادن فعالیت های نزدیک که قبلا مشکل ساز نبوداز نشانه های پیر چشمی است .علایم دیگر آن عبارت است از:
۱.نیاز به نور بیشتر هنگام مطالعه
۲.فشار آمدن روی چشم، احساس خستگی یا ناراحتی
۳. پایین آمدن قدرت دید در تاریکی همراه با افزایش حساسیت به نور.
اگر کمتر از ۴۰ سال دارید و در خواندن دچار مشکل شده اید بلا فاصله به چشم پزشک مراجعه کنید زیرا احتمال ابتلا به بیماری هایی چون کم خونی، بیماری قند، سرطان، مشکلات قلبی عروقی،عفونت،آب مروارید و… وجود دارد.
پیشگیری
پیر چشمی بخشی اجتناب ناپذیر از روند پیری است.علت بروز آن به شیوه زندگی یا برنامه غذایی ارتباط ندارد.اما افرادی که مداوم با رایانه کار می کنند یا خیاطی می کنند یا هر کاری که نیاز به دید نزدیک دارد، زودتر از دیگران دچار پیری چشم می شوند. می توانید با استراحت دادن چشم هر یک ساعت یا با استفاده از نورکافی هنگام مطالعه فشار روی چشم را به حد اقل برسانید.
درمان
تا کنون ثابت نشده است که روش های مختلف جراحی می تواند در این امر موثر واقع شود.حتی افرادی که عمل هایی مانند لیزیک انجام می دهند دچار پیر چشمی می شوند.
پزشکین : پیری چشم از علائم تا پیشگیری و درمان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *