افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پیاز حاوی انسولین است

 

 

  • پیاز حاوی آنتی اکسیدان‌های بسیار موثر و مفید بوده که مهمترین آن‌ها مواد فنولی و پلی فنولی است که خاصیت ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد قارچ دارند و کمک بسیار موثری بر سیستم ایمنی بدن در از بین بردن مواد عفونت زا می‌کند. وی خاطرنشان کرد: این سبزی، همچنین حاوی مقدار کمی آنتی اکسیدان از نوع فلاونوئید مانند آنچه در چای سبز و سویا وجود دارد، می باشد

طبق آخرین پژوهشها  کشف شده است که مواد موجود در پیاز عین خاصیت انسولین است که برای کسانیکه بیماری قند دارند جای انسولین را میدهد و بخوبی قند خون را پایین می آورد. این ماده موجود در پیاز که خاصیت انسولین دارد گلوکزین است که خاصیت های دیگری نیز دارد و برای سلامتی نقش بسیار اساسی دارد

پیاز جزء سبزی‌هایی است که در قرآن نیز به آن اشاره شده است و میزان انرژی پایینی در حدود ۳۸ کیلو کالری در ۱۰۰ گرم دارد. نقیایی افزود: پیاز حاوی گوگرد است که به کاهش عفونت‌ها کمک شایانی می‌کند. همچنین حاوی ویتامین c، کلسیم و فسفر به مقادیر متوسط است که می‌تواند در رشد استخوان‌ها و سلامت آن‌ها نقش خوبی داشته باشد.

ماده‌ای به نام گلوکزین در پیاز وجود دارد که خواصی شبیه انسولین دارد و می‌‍تواند در افراد دیابتی کمک بسیار خوبی در کاهش گلوکز خون یا قندخون داشته باشد. همچنین کاهش دهنده کلسترول و چربی‌های خون است.

 

 

پیاز حاوی آنتی اکسیدان‌های بسیار موثر و مفید بوده که مهمترین آن‌ها مواد فنولی و پلی فنولی است که خاصیت ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد قارچ دارند و کمک بسیار موثری بر سیستم ایمنی بدن در از بین بردن مواد عفونت زا می‌کند. وی خاطرنشان کرد: این سبزی، همچنین حاوی مقدار کمی آنتی اکسیدان از نوع فلاونوئید مانند آنچه در چای سبز و سویا وجود دارد، می باشد که می تواند از این طریق خواص ضد سرطانی خود را اعمال کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *