افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پیاده سازی طرح کانون سلامت در سراسر کشور

تشکیل کانون سلامت محله در سراسر کشور؛ بزودی

مسئول پژوهش حوزه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت گفت: در آینده بسیار نزدیک با کمک استانداران، فرمانداران و مراکز علمی و دانشگاهی و همت مردم و خیران، طرح کانون سلامت محله را در سراسر کشور پیاده می‌کنیم.

به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ حمید اخوان در نخستین مجمع سلامت شهرستان رفسنجان، بحث توسعه مشارکت مردم در تمام جوامع از سطوح پایین را یادآور شد و افزود: در گذشته ابلاغیه‌ها از سطوح بالا به پایین دستوری بود، اما این سیاست در دولت اخیر و در دوره گذشته به حضور مردم در کنار مسئولان تغییر پیدا کرد. بنابراین تصمیم‌گیری‌ها باید به مردم واگذار شود.

مسئول پژوهشی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به تشکیل مجمع سلامت استان‌ها، تصریح کرد: تا تیر ماه تمام شهرستان‌ها و مراکز دانشگاهی باید با همت استانداران و فرمانداران مجمع سلامت را برگزار کنند تا بتوانیم از این طریق مشکلاتی را که فراروی مردم است به مقامات بالاتر انتقال دهیم.

اخوان، سلامت را حق همگانی مردم دانست و عنوان کرد: مردم باید از تمام خدماتی که وجود دارد در هر جای کشور استفاده کنند. طی چند سال گذشته این موضوع مغفول مانده بود، اما در این دوره توجه خوبی به امر سلامت شده است و مردم را در بحث سلامت مشارکت دادند.

مسئول پژوهش حوزه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت گفت: در آینده بسیار نزدیک با کمک استانداران، فرمانداران و مراکز علمی و دانشگاهی و همت مردم و خیران طرح کانون سلامت محله را در سراسر کشور پیاده می‌کنیم.

اخوان ادامه داد: در بحث محله‌ها هیچ پست، مقام و پولی بین کسانی که مشارکت می‌کنند، توزیع نمی‌شود و تصمیم‌گیرنده اصلی مردم هستند که جایی را به عنوان بحث محله انتخاب می‌کنند و موضوع‌های مختلف را مطرح و مطالبه‌گری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که مردم خود تصمیم‌گیرنده هستند، موفقیت بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: در بحث زلزله سر پل ذهاب بیش از ۷۵ درصد کمک‌ها، مردمی بود که اگر این کمک‌ها نبود، آلام زلزله‌زدگان چندین برابر بود.

وی عنوان کرد: در محله‌ها حتما باید کانون محله‌ها تشکیل شود، این کانون به طور نمونه در شهر تهران وجود دارد که در کانون محله ۱۵،۱۶ کانون کوچک‌تر در حال تشکیل است و در کانون‌ها، پسماندها، تفکیک زباله، آموزش به کودکان و … نقش تمام مردم را می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه خیران و سمن‌ها نقش مهمی در این زمینه دارند، یادآور شد: در شهرستان رفسنجان نقش خیرین بسیار قابل تقدیر است، بحث سلامت از دوران نوزادی، کودکی و تکامل بسیار مهم است، آموزش‌هایی از صدا و سیما، راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، آموزش و  پرورش و همکاری ائمه جمعه و … در این زمینه می‌تواند به ما کمک کند.

مسئول پژوهش حوزه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت توضیح داد: در کانون محله‌ها اعضای اصلی کارگروه‌ها نمایندگان مردم، مسئولان دانشگاه‌های دولتی، مراکز تحقیقاتی و علمی و معتمدان محله هستند و در هر کانون محله یک نفر به عنوان دبیر و یک نفر جانشین از خود مردم تعیین می‌شود تا مشکلات را انتقال دهند و ماهانه جلسه‌ها را برگزار می‌کنند.

اخوان در پایان خواستار همکاری تمام ارگان‌ها، نهادها و مردم در این زمینه شد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *