افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پیاده روی را یکی از عادت های هر روز خود کنید

 

  • پیاده‌روی مانند سایر اشکال ورزش منظم با شدت متوسط، عوامل خطرساز برای بیماری قلبی مانند کلسترول، فشار خون بالا، دیابت، چاقی، سفتی و التهاب دیواره عروق و استرس روانی را کاهش می‌دهد.

پژوهشگران علوم پزشکی هشداردادند که نتایج بررسی های متعدد در جوامع مختلف نشان داده است که گرچه پیاده‌روی بهترین دارو برای یک انسان است اما انسان قرن بیست و یک ام، کمتر از هر زمان دیگری راه می‌‌رود .

تعداد بسیار زیادی تحقیق پزشکی نشان داده است که ورزش منظم برای سلامتی شما خوب یا در واقع بسیار خوب است. اما بسیاری از بررسی‌ها بر مجموعه‌ای از اشکال فعالیت جسمی متمرکز بوده‌اند و به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که مقدار کلی فعالیت جسمی چه تاثیری بر سلامت می‌گذارد.

در گذشته تاکید زیادی بر روی ورزش‌های هوازی سنگین به صورت دویدن می‌شد. گرچه ورزش‌ هوازی با این شدت برای آمادگی برای رقابت‌های ورزشی خوب است و منافع سلامت ‌بخشی هم دارد. اما این امر به معنای آن نیست که ورزش با شدت کمتر اتلاف وقت باشد. فعالیت جسمی در حد متوسط هم برای سلامتی مفید است، و پیاده‌روی یکی از نمونه‌های خوب آن است.

تحقیقات محققین یونیورسیتی کالج لندن نتایج نشان داد که پیاده‌روی خطر بیماری‌های قلبی – عروقی را تا ۳۱ درصد و خطر مرگ را در دوره مورد بررسی را تا ۳۲ درصد کاهش می‌دهد. این مزیت‌ها از لحاظ سلامتی هم برای مردان و هم برای زنان بود.

حفاظت در مقابل بیماری‌های قلبی – عروقی، حتی در مواردی که فرد در هفته ۹ کیلومتر و با سرعت حدود ۳.۵ کیلومتر در ساعت هم پیاده‌روی می‌کرد، مشهود بود. در افرادی که مسافت طولانی‌تری یا با سرعت بیشتری پیاده‌روی می‌کردند یا هر دوی این کارها را انجام می‌دادند، حفاظت بیشتری به وجود می‌آمد.

با اینکه تمام ما از فوائد راه پیمایی برای سلامتی می دانیم اما متاسفانه تعداد کمی از ما تا محل کارمان پیاده‌روی می‌کنیم، و حتی تعداد بسیار کمتری از ما برای رفتن به خانه یک دوست یا فروشگاه محله‌مان پیاده‌رفتن را انتخاب می‌کنیم. و تاسف انگیزتر اینکه  آسانسور و پله‌برقی‌ها بسیاری از افراد را از بالا و پایین رفتن از پله در محل کار یا زندگی و سایر جاها بی‌نیاز کرده است.

پیاده‌روی مانند سایر اشکال ورزش منظم با شدت متوسط، عوامل خطرساز برای بیماری قلبی مانند کلسترول، فشار خون بالا، دیابت، چاقی، سفتی و التهاب دیواره عروق و استرس روانی را کاهش می‌دهد.

جدای از اینکه پیاده روی موجب حفاظت در برابر بیماری قلبی و کاهش میزان مرگ ومیر می شود،   پیاده‌روی و سایر برنامه‌های ورزشی با شدت متوسط با حفاظت در مقابل زوال عقل و آلزایمر، بیماری‌های شریانی در اندام‌های محیطی، چاقی، دیابت، افسردگی، سرطان روده بزرگ، و حتی اختلال نعوظ در مردان کمک می‌کنند.

سعی کنید پیاده‌روی را به بخشی از زندگی روزانه‌تان تبدیل کنید. برای رسیدن به محل کارتان یا فروشگاه محله‌‌تان پیاده‌روی کنید. اگر فاصله خیلی زیاد است می‌توانید به سمت ایستگاه اتوبوس یا مترو پیاده‌روی کنید و بعد چند ایستگاه مانده به مقصد پیاده شوید، و بقیه راه را هم پیاده بروید. به جای رقابت برای گرفتن نزدیک‌ترین محل پارک یا پرداخت پول بیشتر برای یک جای پارک نزدیک، ماشین‌تان دورتر از محل کار یا مقصدتان پارک کنید و پیاده‌روی کنید. در موقع ناهار به جای گذراندن وقت در کافه‌تریا، پیاده‌روی کنید.

برای پیاده‌روی در حین زندگی روزانه نیاز به تجهیزات خاصی ندارید. کفش‌های خیابانی با کف محکم کفایت می‌کند، اما اگر بخواهید می‌توانید برای پیاده‌روی به سمت محل کار یا موقع ناهار کفش‌های پیاده‌روی بپوشید. و از آنجایی که نیازی نیست عرق خود را در بیاورید، نیازی به لباس خاصی هم ندارید؛ تنها کافی است خودتان را در زمستان گرم و در تابستان خنک، و در هنگام باران خشک نگهدارید. اما هنگامی که وضع هوا آشفته یا خیابان‌ها لغزنده است، بهتر است ایمنی را رعایت کنید و در طول راهروهای طولانی، یا در فروشگاه‌های بزرگ یا روی پله‌های سرپوشیده پیاده‌روی کنید.

برای سالم ماندن تقریبا هر روز ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیاده‌روی کنید. می‌توانید این پیاده‌روی را یک دفعه انجام دهید یا آن را به چند بخش ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ای تقسیم کنید. هدف این است که با سرعت ۵ تا ۶.۵ کیلومتر در ساعت پیاده‌روی سریع انجام دهید، اما توجه داشته باشید که پیاده‌روی با سرعت کمتر هم اگر به طور منظم انجام شود، برای سلامتی مفید است.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *