افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پوشیدن صندل برای بیماران مبتلا به دیابت ممنوع هست

1a1cc7a1-f1d8-44c4-92cd-f6134147d11b

  • متخصص ارتوپدی فنی و عضو انجمن علمی ارتز و پروتز ایران ضمن بیان اینکه پوشیدن صندل در تابستان توصیه نمی‌شود، اظهار کرد: به دلیل باز بودن، این نوع کفش‌ها به ویژه در افراد دیابتی محافظ خوبی برای پا‌ها به شمار نمی‌آید و موجب ایجاد زخم می‌شود.

 

با فرارسیدن فصل تابستان همه ما سعی می‌کنیم نکاتی را در انتخاب نوع پوشش خود به کار گیریم که باعث ایجاد حس خنکی بیشتر می‌شود، در این بین داشتن کفش مناسب همچون لباس می‌تواند برای محافظت از پا‌ها که به عنوان قلب دوم نیز شناخته شده است حائز اهمیت قرار گیرد. در این مجال برای کسب اطلاعات بیشتر با یکی از کار‌شناسان این حوزه به گفت‌وگو پرداختیم که از نظر شما می‌گذرد.
در این رابطه علی خدابنده – متخصص ارتوپدی فنی و عضو انجمن علمی ارتز و پروتز ایران ضمن بیان اینکه پوشیدن صندل در تابستان توصیه نمی‌شود، اظهار کرد: به دلیل باز بودن، این نوع کفش‌ها به ویژه در افراد دیابتی محافظ خوبی برای پا‌ها به شمار نمی‌آید و موجب ایجاد زخم می‌شود.
این متخصص ارتوپدی فنی با اشاره به اینکه بهترین نوع کفش چرم طبیعی است چرا که به دلیل منافذ موجود موجب کاهش تعریق پا شده و از ایجاد آلودگی جلوگیری می‌کند، به بسیج پزشکی گفت: از طرفی بندی و پاشنه آن برای آقایان حدود ۵،۱، خانم‌ها ۳ و کودکان ۱۵-۱سانتی ‌متر بوده و پا در آن راحت باشد.
این عضو انجمن علمی ارتز و پروتز ایران توضیح داد: ضروری است به ویژه در تابستان پا‌ها به طور مرتب با آب و صابون شسته شود، به خصوص برای افرادی که دیابت دارند، همچنین پوشیدن جوراب مناسب نخی یا نانو می‌تواند به عنوان عامل محافظت کننده مورد توجه قرار گیرد.
خدابنده، با بیان اینکه بیماری قارچ از موارد شایع در پا‌ها به شمار می‌آید، افزود: همچنین وجود میخچه بین انگشتان در فصل تابستان بیشتر به چشم می‌خورد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: خیلی از افراد تصور می‌کنند نپوشیدن جوراب در تابستان بهتر است، در صورتیکه این کار باعث جذب بیشتر میکروب‌ها در محیط مرطوب پا شده و علاوه بر ایجاد آلودگی سبب به وجود آمدن انواع بیماری‌ها نیز در این عضو از بدن می‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *