افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پوست چرب و راه های مراقبت و آب رسانی آن

  • اگرچه پوست‌تان، چربی اضافی تولید می‌کند، اما همچنان نیاز به آب‌رسانی دارد. بسیاری از محصولات ضدآکنه، پوست را خشک می‌کنند و به همین خاطر مهم است که پوست را مرطوب کنید تا از تولید دوباره چربی به منظور مبارزه با خشکی پوست‌تان جلوگیری کنید.

 

درست است که پوست چرب، ظاهری براق و درخشان به انسان می‌دهد اما اجازه نمی‌دهد آرایش برای مدت طولانی بر روی صورت باقی بماند. سلول‌های مرده پوست به همراه چربی آن، قادر هستند منافذ پوست را بپوشانند اما آن را مستعد بروز آکنه کنند. ما شش روش ساده برای کنار آمدن با پوست چرب به شما پیشنهاد می‌کنیم:

۱- مراقبت از پوست را بیشتر کنید

صورت‌تان را دوبار در روز، یک مرتبه صبح و یک بار شب بشویید و مطمئن شوید که پیش از رفتن به رختخواب، تمام آرایش صورت‌تان پاک شده باشد. بتا هیدروکسید اسید موجود در مواد شستشو دهنده صورت، مانند اسید سالیسیلیک، می‌تواند چربی‌های اضافی پوست را نیز از بین ببرد اما به همان اندازه منافذ پوست را باز کند. پوست چرب ارتباطی به ضعف در بهداشت ندارد بنابراین نیازی به شستشو مداوم پوست نیست و این کار حتی می‌تواند پوست شما را خشک کرده و باعث تحریک بیشتر آن برای تولید چربی شود. نیازی به استفاده از تونرهای پوستی نیست. زیرا بسیاری از تونرها حاوی الکل هستند که می‌توانند به عملکرد پوست آسیب برسانند و آن را حساس کنند.

۲- پوست‌تان را آب‌رسانی کنید

اگرچه پوست‌تان، چربی اضافی تولید می‌کند، اما همچنان نیاز به آب‌رسانی دارد. بسیاری از محصولات ضدآکنه، پوست را خشک می‌کنند و به همین خاطر مهم است که پوست را مرطوب کنید تا از تولید دوباره چربی به منظور مبارزه با خشکی پوست‌تان جلوگیری کنید. سعی کنید از مرطوب‌کننده‌های سبک و فاقد چربی استفاده کنید.

۳- پوست‌تان را پاک‌سازی کنید

پاکسازی پوست، سلول‌های مرده را از روی پوست برمی‌دارد و از بسته شدن منافذ پوست پیشگیری می‌کند اما به همان اندازه می‌تواند پوست‌تان را خشک و حساس کند.

۴- پوست‌تان را درمان کنید

از محصولات شبانه بر پایه رتینوئید (ویتامین A) و داروهای سبک شیمیایی استفاده کنید. این مواد می‌توانند چربی پوست را کاهش دهند و از بروز آکنه پیشگیری کنند.

۵- در انتخاب مواد آرایشی دقت کنید

از خریداری محصولات سنگین خودداری کنید و بر روی بسته محصول به دنبال کلماتی مانند فاقد چربی (oil-free)، اثر مات کنندگی (matt-effect) و غیرکمدوژنیک (non-comodogenic) به معنای مانع از بسته شدن منافذ، باشید. در صورت استفاده از این محصولات، به منظور برطرف کردن ترک‌های کرم در محل خطوط صورت در طول روز، می‌توانید از پد‌های چرب موجود در بازار برای ترمیم این بخش‌ها استفاده کنید.

۶- مراقب تغذیه خود باشید

مصرف شکر تصفیه شده، غذاهای فرآوری شده و چربی‌های اشباع را به صفر برسانید. با این کار تولید چربی توسط پوست تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *