افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پروتئین عامل فلج مغزی

images (1)

مطالعاتی به تازگی انجام شده برروی علت و عوامل بروز فلج مغزی که در این جا پروتئین عامل فلج مغزی شناخت شده و البته یکی از عوامل موثر بر آن است که به طور کامل شرح می دهیم علت بروز آن را .

محققی به نام خام الیزابت اِلْست برای نخستین بار دریافت که نوعی پروتئین – که به آن پروتئین شوک حرارتی ۶۰ (HSP۶۰) می‌گویند و در التهابهای مزمن هم وجود دارد، باعث تحریک نوعی واکنش توسط سلولهای T (این سلول‌ها، نوعی گلبولهای سفید خون هستند که در واکنش سیستم ایمنی بدن، نقشی بر عهده دارند) در بچه هایی می‌شود که درماتوزیت ‌دارند (JDM).
این واکنش خاص پیش‌تر در سرخرگهای ناشناخته ی جوانان مشاهده شده بود اما به مرور، نقش HSP۶۰ در فلج مغزی بیشتر شناسایی شد. فلج مغزی (IM) عنوانی است که به دستهای از بیماری‌ها اتلاق می‌شود که به التهاب عضلات بدن می‌انجامد و این اتفاق با وساطت سیستم ایمنی بد رخ می‌دهد. بارز‌ترین علائم آن درد و ضعف بوده که می‌تواند به خاطر آسیبی که به عضلات وارد می‌کند، به ناتوانی و فلج شدن بیمار هم بیانجامد.
در بچه‌ها، بیماری فلج مغزی بسیار پیچیده و مختلط بوده و ویژگی بارز آن، فرآیند التهابی رگهای خونی است که زیر پوست و عضلات رخ می‌دهد. برخی علائم آن شامل تغییرات پوستی در اطراف پلک‌ها و برآمدگی انگشت‌ها و مفاصلشان و نیز ضعیف شدن عضلات است که به طور عمده عضلات اطراف باسن و شانه‌ها را ضعیف کرده و باعث می‌شود که راه رفتن، بالا رفتن از پله‌ها، بلند شدن از روی زمین و بالا بردن دست‌ها برای فرد بسیار مشکل شود.
خانم اِلْست درباره ی کشف خود می‌گوید: برای نخستین بار توانستیم ثابت کنیم که HSP۶۰ در کنترل فرآیند التهابی در JDM نقشی بسیار مهم و حیاتی ایفا کرده و درمان آن با توجه به میزان گسترش سلولهای T با ظرفیتهای کنترل کنندهای که نسبت به HSP۶۰ از خود نشان می‌دهد می‌تواند به کاهش این بیماری در افرادی که دچار JDM هستند کمک کند.

 

پزشکین : پروتئین عامل فلج مغزی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *