افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پایین آوردن فشار خون بدون دارو

  • دکتر «یوکو یوکویاما» از مرکز قلب و عروق اوساکا در ژاپن گفت: حذف رژیم غذایی گوشتی در مبتلایان به فشارخون بالا و روی آوردن به مصرف سبزیجات تازه می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روند سلامت این افراد داشته باشد.

پژوهشگران سلامت در یک تحقیق جدید توصیه کردند که انتخاب رژیم‌غذایی گیاهخواری بهترین توصیه برای پایین آمدن فشارخون و حفظ سلامت قلب و عروق است.

در این تحقیق که توسط متخصصان ژاپنی و آمریکایی و با شرکت بیش از ۲۱ هزار نفر انجام گرفت مشخص شد افرادی که از مصرف گوشت خودداری می‌کنند فشارخون پایین‌تر و قلب و عروق سالمتری دارند.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا فشارخون، فاکتور خطرزای اصلی در وقوع سکته مغزی، بیماری قلبی، کلیوی و کاهش نرخ امید به زندگی است.

دکتر «یوکو یوکویاما» از مرکز قلب و عروق اوساکا در ژاپن گفت: حذف رژیم غذایی گوشتی در مبتلایان به فشارخون بالا و روی آوردن به مصرف سبزیجات تازه می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روند سلامت این افراد داشته باشد.

همچنین در برخی افراد داشتن رژیم غذایی گیاهی بهتر از داروهای فشارخون می‌تواند به کاهش فشارخون کمک کند بدون اینکه عوارض جانبی داشته باشد.

فشارخون بالا با رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد سدیم، چربی اشباع‌شده، چاقی، بی‌تحرکی، مصرف مواد الکلی و استعمار سیگار همراه است. به گفته پزشکان رژیم غذایی گیاهی به طور طبیعی سدیم و چربی اشباع‌شده بسیار کمتری دارد و سرشار از پتاسیم است که با تاثیرات رژیم غذایی حاوی سدیم مقابله می‌کند.

به نقل از لایوساینس،‌ در بررسی دیگر که روی ۷۳ هزار نفر انجام گرفت مشخص شد در یک دوره شش ساله، نرخ مرگ و میر در افراد گیاهخوار در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی گوشتی دارند به مراتب پایین‌تر است.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *