افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پاسخ به سوال علت بی حسی در انگشتان پا چیست

4573

  • باید دید فشار روی عصب آیا واقعا مربوط به ستون فقرات است. ممکن است عصب در نقطه دیگری مثل ران، زانو، ساق یا حتی کف پا و انگشت تحت فشار باشد. بعد از اینکه محل گرفتاری عصب مشخص شد باید با ام آر آی و سایر تست‌های تشخیصی علت فشار روی عصب مشخص و برطرف شود.

 

شایعترین علت بی‌حسی در انگشتان و ساق پا، فشار روی دیسک و اعصاب کمری است که وظیفه انتقال پیام عصبی به پاها را دارند. معمولا برای تشخیص، نوار عصب عضله گرفته می‌شود. این تست تا حد زیادی فشار روی عصب و مکان آن را مشخص می‌کند.

باید دید فشار روی عصب آیا واقعا مربوط به ستون فقرات است. ممکن است عصب در نقطه دیگری مثل ران، زانو، ساق یا حتی کف پا و انگشت تحت فشار باشد. بعد از اینکه محل گرفتاری عصب مشخص شد باید با ام آر آی و سایر تست‌های تشخیصی علت فشار روی عصب مشخص و برطرف شود. گاهی هم در بررسی‌ها هیچ علت مشخصی را پیدا نمی‌کنیم در این مواقع  به  کفش بیمار هم توجه می‌کنیم.

کفش‌هایی که پنجه بسیار تنگی دارند و فرد به مدت طولانی از آنها استفاده می‌کند نیز می‌توانند باعث بروز بی‌حسی در انگشت شصت پا شوند ولی با تعویض کفش و جایگزین کردن کفش‌های راحت این مشکل برطرف می‌شود. به هر حال هر نوع بی‌حسی و گزگز نشانه این است که عصب ناحیه تحت فشار قرار گرفته است و باید علت فشار پیدا شود. گرچه به نظر نمی‎‎رسد کفش مشکل این بیمار باشد. بیمار حتما باید به فوق تخصص ستون فقرات مراجعه کند.

منبع : سلامتیسم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *