افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ویژگی های افراد سادیستی

افراد سادیست چه ویژگی هایی دارند؟

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ همواره یکی از موضوعات فیلم‌های سینمایی شخصیت‌هایی بودند که از سادیسم و مازوخیسم لذت می‌بردند. این موضوع همواره دست‌مایه رمان‌های ادبی هم بوده است. این شخصیت‌ها که اغلبشان زن بودند، جنبه‌های از نیازهای روانی ترسناک خود را نشان می‌دادند.

اما خارج از دنیای سینما و ادبیات، در دنیای واقعی هم چنین شخصیت‌هایی دیده می‌شوند. برای مثال، آنجلینا جولی از صحبت درباره بخش سادومازوخیست خود ابایی ندارد. ریحانا هم نمونه دیگری است که این نیازها را در قالب اشعار و آهنگ‌های خود نشان می‌دهد.

سادیسم انواع مختلفی دارد.

سادیسم. ایجاد درد در دیگران برای ارضای نیازهای جنسی خود. روابط سادومازوخیستی که در گذشته نوعی تابو به حساب می‌آمدند، امروزه به‌صورت واضح‌تری بررسی و نشان داده می‌شوند. اما سادیسم فقط در روابط جنسی خلاصه نمی‌شود.

اما قبل از ادامه بحث باید از خود بپرسیم که آیا همه ما یک بخش سادیسمی نداریم؟ اگر تابه‌حال از درد کشیدن فرد دیگر، چه روحی چه جسمی، کمی لذت برده‌اید پس شاید کمی سادیسم در شما وجود دارد.

تمام افراد سادیسمی برای رسیدن به خواسته خود به یک فرد مازوخیسمی نیاز دارند.

تمام افراد سادیسمی برای رسیدن به خواسته خود به یک فرد مازوخیسمی نیاز دارند. اما این تعریف یا رابطه چندان سیاه‌وسفید نیست. زیرا برخی از افراد سادیسم کمی هم مازوخیست هستند و بالعکس. و میزان یا درجه این حالت هم متفاوت است، از رویاهای ترسناک گرفته تا خشونت، بریدن اعضای بدن، تجاوز و خود ارضایی.

از ۳۹۱ افراد آزمایش‌شده توسط دکتر جاستین لمیلر، روانشناس مسائل جنسی، ۵۰ درصدشان در هنگام رابطه جنسی رفتارهای سادیسم و مازوخیسم نشان دادند.

از ۵۰ درصدی که در هنگام رابطه جنسی خشونت و درد را ترجیح می‌دادند، ۶۴ درصدشان این درد را فیزیکی دانستند، که البته شدت آن کم بود. ۳۳ درصد آن درد را فیزیکی و روحی گزارش کردند و ۳ درصد هم درد را روحی دانستند. نتایج افراد سادیست که باعث درد در طرف مقابل می‌شدند، تقریباً یکسان بود. ۶۶ درصد از آن‌ها درد را فیزیکی دانستند، ۳۲ درصد آن را فیزیکی و روحی دانستند و فقط ۲ درصد آن را روحی گزارش کردند.

اما تمام آن‌ها شدت درد را ضعیف عنوان نمودند. بیشتر اعمال انجام‌شده شامل این موارد بودند: بستن فرد، کتک زدن، گاز گرفتن و دستبند زدن؛ درحالی‌که اعمال شدیدتر کم‌تر دیده شد، مانند: بریدن بدن شخص، حالت تجاوز، شلاق زدن.

از این بررسی نتیجه می‌گیریم که بیشتر شرکت‌کنندگان از حالات ضعیف درد لذت می‌بردند و بنابراین بیشتر افراد جنبه‌هایی از سادیسم و مازوخیسم را نشان می‌دهند.

سادیسم ممکن است از تجربه‌های کودکی و یا استرس روزانه نشات بگیرد.

روانشناسان معتقدند که این رفتارهای خشونت‌آمیز ممکن است از تجربه‌های کودکی فرد نشات گرفته باشند. افراد به‌صورت ناخواسته این درد را به‌صورت تنبیه و یا رها شدن از ترس‌های درونی در نظر می‌گیرند. افراد پراسترس، که زندگی تحت فشاری را تجربه می‌کنند معمولاً نقش فرد مطیع را قبول کرده تا بار مسئولیت را رها کنند و به دیگری اجازه دهند تا بر او تسلط داشته و با ایجاد درد او را تنبیه کنند.

افراد سادیست در زندگی روزانه خود بسیار مطیع، منفعل و راحت هستند. شاید این حالت به اختیار خودشان باشد اما در بیشتر موارد شرایط باعث می‌شود که این افراد بر زندگی خود کنترلی نداشته باشند. بنابراین در هنگام رابطه جنسی نقش فردی را بازی می‌کنند که همه‌چیز تحت کنترل اوست.

افراد بر اساس احساساتشان ممکن است نقش سادیست یا مازوخیست را بر عهده بگیرند. ذهن انسان از لایه‌های مختلف ساخته‌شده است، بنابراین نمی‌توان دقیقاً گفت که چه احساسات و تجربه‌هایی به این حالت منجر می‌شوند.

“در زندگی معمولی همه افراد جنبه‌های ضعیفی از سادیسم را به همراه دارند.”

از جنبه‌های مختلف سادیسم می‌توان کشت و کشتار در بازی‌های کامپیوتری و یا تماشای فیلم‌های جنگی را نام برد. شاید این حالات به شما ربطی نداشته باشد اما در هر صورت با تماشای درد کشیدن یک فرد دیگر لذت برده‌اید. همچنین برای تمام افراد پیش آمده که هنگام رانندگی باعث اذیت و آزار دیگری شوند.

سادیسم شدت‌های مختلفی دارد اما بااین‌حال قابل‌شناسایی است.

حالا که درباره سادیسم به اطلاعاتی دست یافتیم، آیا می‌توانیم یک فرد سادیست را تشخیص دهیم؟ فرد سادیست ویژگی‌های مشخص و بارزی ندارد، مگر اینکه شخص خود واقعی‌اش را نشان دهد. بااین‌حال برخی ویژگی‌های کلی وجود دارد.

  1. این افراد از درد کشیدن دیگران لذت می‌برند. این درد کشیدن ممکن از فیزیکی باشد و یا اینکه با پخش کردن شایعات باعث آزار و اذیت روحی فرد شوند.
  2. درد کشیدن یک فرد باعث لذت آن‌ها می‌شود، از دیدن صحنه‌های خون‌ریزی لذت می‌برند و در دعواها حاضر هستند.
  3. به نظر آن‌ها ایجاد درد و ناراحتی در دیگری اشکالی ندارد و بخشی از زندگی محسوب می‌شود.
  4. آن‌ها در رویاهای خود به دیگران آزار می‌رسانند. این درد و آزارها ممکن است جنسی و یا در روابط روزمره باشد.
  5. آن‌ها هر زمان که بخواهند به دیگران آزار می‌رسانند، این آزار ممکن است کشیدن لپ دیگری باشد. نوع شدیدتر این حالت کتک‌کاری است.
  6. یکی دیگر از نشانه‌های سادیسم مسخره کردن دیگران است. آن‌ها برای اینکه خودشان را نشان بدهند افراد دیگر را خجالت‌زده می‌کنند.
  7. تمایلات جنسی. این افراد در رابطه جنسی خود به کتک زدن فرد مقابل، آزار رساندن به او و اعمال دیگر تمایل دارند.

اگر فرد در روابط اجتماعی خود نیز این حالت‌ها را دارد، در تصمیم خود تجدیدنظر کنید و جوری رفتار کنید که خودش تصمیم به جدایی بگیرد.

در رابطه جنسی انتخاب بر عهده خود شماست. اگر شما هم‌چنین تمایلاتی دارید، پس شاید یک فرد سادیست برای شما مناسب باشد. شاید این فرد فقط در روابط جنسی خود این‌گونه باشد. اما اگر نشانه‌های بالا را دارد و در روابط اجتماعی خود هم این حالت را نشان می‌دهد پس باید در تصمیم خود تجدیدنظر کنید.

این افراد باید حس کنند که همیشه برهمه چیز کنترل دارند و اگر این کنترل را از آن‌ها بگیرید خشمگین می‌شوند. بنابراین باید این حس را به آن‌ها بدهید که تصمیم به عهده خودشان است. می‌توانید رفتارهایی که آن‌ها را از شما زده می‌کند انجام دهید، تا علاقه‌شان به شما از بین برود و خودشان تصمیم به ترک بگیرند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *