افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ویروس زیکا از راه انتقال تا پیشگیری از آن

ویروس زیکا از راه انتقال تا پیشگیری از آن

he2420

 

محققان در مورد ویروس زیکا که یک ویروس جدید است تحقیقاتی انجام داده اند و بیان کرده اند که این چگونه این ویروس ممکن است انتقال پیدا کند در این مطلب ویروس زیکا از راه انتقال تا پیشگیری از آن را بیان می کنیم .

ویروس زیکا که توسط پشه ها منتقل می شود به علت ایجاد اختلال های عصبی در تولد و سرعت پخش شدنش، منجر به ایجاد نگرانی های جهانی شده است.
ویروس زیکا که توسط یک پشه منتقل می شود، الان در ۲۴ کشور دنیا پخش شده است.
پرو جدید ترین کشوری است که حضور ویروس زیکا در آن گزارش شده است، این ویروس از یک بیمار ونزوئلایی از کلمبیا وارد پرو شده است.

راه انتقال ویروس زیکا: 
معمولا این بیماری زمانی منتقل می شود که پشه حامل ویروس زیکا یا پشه آئدس یک نفر را نیش می زند، پس از این اتفاق افراد آلوده حامل این میکروب می شوند.
اردی از انتقال ویروس از طریق خون هم وجود داشته است. گفتنی است با اینکه ویروس زیکا در شیر مادر مشاهده شده است، ولی هنوز معلوم نیست که آیا این بیماری از این طریق کودک را آلوده می کند یا نه.
چکار کنیم تا به زیکا مبتلا نشویم؟
نها راه مراقبت سفر نکردن به کشورهایی است که در آن این بیماری فعال است. ولی اگر به آنجا سفر کردید از کرم های ضد آفتاب، شلوار های بلند، لباس و پیراهن های آستین بلند ضخیم (برای جلوگیری از نیش پشه) استفاده کنید.
این ویروس تا کنون هیچ واکسن یا دارویی ندارد.

دانشمندان در حال تلاش در آزمایشگاه های مختلف هستند تا واکسنی برای ویروس زیکا پیدا کنند. گفته می شود شاید تا چند سال دیگر واکسن این بیماری ساخته نشود ولی کارآزمایی بالینی برای ویروس زیکا از امروز آغاز می شود.

 

پزشکین : ویروس زیکا از راه انتقال تا پیشگیری از آن

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *