افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ویروس تبخال یکی از دلایل زوال عقل

HerpesPHIL_1573_lores

 

 

مطالعات نشان داده که ویروس تبخال نیز یکی دیگر از دلایل این که ممکن است افراد دچار به آلزایمر کند در این جا می خواهیم به طور کامل به بررسی ویروس تبخال یکی از دلایل زوال عقل بپردازیم .


یک گروه بین المللی از محققان مدعی شدند، دو گونه خاص باکتری و یک گونه ویروس، علت اصلی ابتلا به بیماری آلزایمر هستند. این محققان توانسته اند ارتباط مستقیمی بین بیماری آلزایمر و ویروس تبخال نوع ۱، کلامیدیا و اسپیروکت ها بیابند.
به گزارش ویرلن از ساینس، به گفته محققان این بیماری دارای یک عامل میکروبی خفته است که می تواند در اثر اختلال در میزان آهن بدن، فعال شود. حذف تاثیر آهن می تواند بروز اختلالات شناختی را کندتر یا کلا متوقف کند. میکروب ها می توانند به صورت خفته در بدن باقی بمانند، اما می توان آن ها را در خون بیمار شناسایی کرد. این میکروب ها می توانند به عنوان عامل التهاب سیستمیک در بدن نقش اساسی داشته باشند. این نوع التهاب، مشخصه اصلی بیماری آلزایمر است.
بر اساس این تحقیقات وجود باکتری و ویروس در مغز افراد سالخورده‏، امری طبیعی است و ویروس تبخال می تواند سیستم عصبی مرکزی و سیستم کنترل اندام ها را در مغز تخریب کند. این سیستم مسئولیت نگهداری حافظه، اجرای فرآیندهای شناختی و حفظ شخصیت را برعهده دارد و هر سه مورد در بیماری آلزایمر دچار اختلال می شود.
آلزایمر یکی از بیماری هایی است که هنوز درمان موثری برای آن وجود ندارد. در تحقیقات مختلف احتمال تاثیرگذاری عوامل میکروبی در بروز آلزایمر مطرح شده است. با وجود این که تحقیقات اخیر، مدارک مستدلی را در این رابطه ارائه کرده است و دلایلی محکمی برای رد تاثیرگذاری عوامل میکروبی در آلزایمر وجود ندارد و البته بیش از ۴۰۰ آزمایش بالینی که بر اساس نظریات دیگر اجرا شده، بدون نتیجه باقی مانده است، راهکارهای پیشنهادی محققان، با استقبال چندانی مواجه نشده است.

 

پزشکین: ویروس تبخال یکی از دلایل زوال عقل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *