افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

وزن نرمال کوله پشتی دانش آموز باید چقدر باشد ؟

اگر فرزند شما دانش آموز است باید یک کوله پشتی با وزن مناسب برای او تهیه کنید و اگر کوله پشتی وزنش از حد استاندارد فراتر باشد باعث درد های استخوانی و اسکلتی برای فرزند شما می شود استاندارد وزن کیف نباید بیشتر از بیست در صد وزنشان باشد و بهتر است کوله پشتی دو بند باشد.
آقای پرهام پارسانژاددر جواب به سوال شهروندی درباره وزن مناسب کوله‌پشتی و کیف مناسب برای مدرسه، گفت : یکی از نکاتی که والدین و اولیا مدرسه باید نسبت به آن توجه داشته باشند، وزن کیف دانش‌آموزان است. به لحاظ علمی، وزن کیف مدرسه نباید بیش از ۲۰ درصد وزن دانش‌آموز باشد.
وی ادامه داد: برخی دانش‌آموزان عادت دارند تا تمام وسایل خود را روزانه حمل کنند این مسئله موجب می‌شود تا وزن کیف آنها بیش از حد سنگین شود و برای سیستم اسکلتی و عضلانی آنها مشکلاتی ایجاد کند.
این فیزیوتراپیست درباره کیف مناسب برای مدرسه گفت: بهترین کیف برای سلامت جسمانی دانش‌آموزان، کوله‌پشتی است که دو بند داشته باشد و بندهای آن پدگذاری مناسب شده باشند تا بر شانه‌های دانش‌آموز فشار وارد نشود و جای بندها نیز روی شانه‌ها باقی نماند.
وی افزود: همچنین داشتن بند کمری با پهنای مناسب می‌تواند فشار کیف را بر کل بدن وارد کند تا نقطه خاصی از آن دچار فشار و آسیب نشود.
عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی تهران تصریح کرد: اگر وزن کیف مناسب نباشد، دانش‌آموز فشار زیادی را در مسیر منزل تا مدرسه تحمل می‌کند و وقتی به مدرسه رسید عضلات به علت فشار زیادی که بر آنها وارد شده است، دچار اسپاسم می‌شوند و دیگر تاب وزن سر را ندارند که این مهم می‌تواند موجب انحراف ستون فقرات به جلو یا طرفین، فشار بر دیسک‌های ستون فقرات و صفحه‌های رشد شود.
این فیریوتزاپیست، غیر طبیعی شدن مفاصل و بدشکلی مهره‌های ستون فقرات را ناشی از فشار غیر طبیعی بر صفحه‌های رشد دانست و خاطر نشان کرد: صفحه‌های رشد که در دختران تا حدود ۱۱ سالگی و در پسران تا حدود ۱۵ سالگی باز است باعث می‌شوند که استخوان رشد طولی داشته و شکل طبیعی به خود بگیرند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *