افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ورم گوش از علت تا درمان

ورم گوش از علت تا درمان

112

یکی از مشکلاتی که ممکن است در ناحیه گوش بروز کند ورم کردن و متورم شدن گوش است در این جا محققان بیان کرده اند ورم گوش از علت تا درمان در ادامه مطلب همراه ما باشید .

ممکن است فکر کنید فقط کشتی‌گیرها و مشت‌زن‌ها دچار گوش گل کلمی می‌شوند. در حالی که هر ضربه‌ای ناگهانی و شدید به‌سر می‌تواند باعث آن شود، مگر اینکه آن را فوراً درمان کنید. لختهٔ خونی در غضروف گوش تشکیل می‌شود که اگر برداشته نشود، نسجی جوشگاهی شروع به تشکیل کرده و گوش را ضخیم می‌کند. علاوه بر ضربه، چیزهای دیگری هم گوش را متورم می‌کنند. سوراخ کردن گوش ممکن است به عفونی شدن و تورم آن بینجامد. و احتمال تورم در اثر آلرژی به گوشوارهٔ فلزی، مخصوصاً نیکل و کرم، نیز وجود دارد.

جوش‌های عفونی نزدیک مجرای گوش هم می‌توانند باعث تورم گوش شوند. سرانجام، گوش درد شناگران که باعث درد و ترشح از آن می‌شود، گاهی به تورم گوش منجر می‌شود که ممکن است مجرای گوش را ببندد.

درمان ورم گوش

چون ضربه به سر که باعث خونریزی و ورم گوش شود ممکن است آسیب دائمی ایجاد کند، فوراً باید به پزشک مراجعه کرد. اگر لختهٔ خون تشکیل شده باشد، باید آن را برداشت، چون غضروف را تخریب می‌کند. اگر به علت دیگری گوش متورم شده باشد، موارد زیر را به کار ببندید.

آن را بشوئید. اگر گوش در اثر عفونت متورم شده است، سه قاشق غذاخوری نمک اپسوم (سولفات منیزیم) را در یک لیتر آب گرم حل کنید. حولهٔ تمیزی را در آن خیسانده و روی گوش بگذارید تا وقتی حوله سرد شود. این کار را روزی چهار بار انجام دهید.

گوشواره‌هایتان را عوض کنید. اگر واکنش آلرژیائی به گوشواره نشان دادید، آنها را با گوشواره‌های طلا یا نقره عوض کنید. مراقب گوش‌هایتان باشید. اگر کشتی‌گیر یا مشت‌زن تاره کاری هستید، خیلی مراقب گوش‌هایتان باشید. پوشیدن کلاه‌های محافظ مخصوص در این ورزش‌ها از آسیب دیدن گوش جلوگیری می‌کند.

پزشکین : ورم گوش از علت تا درمان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *