افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ورزش کنید تا سرطان سینه نگیرید

4

  • به گفته محققان اگر زنانی که بین پنجاه تا هفتاد و پنج سال دارند به طور سالانه تحت ماموگرافی قرار بگیرند شمار مبتلایان به سرطان سینه از سی به بیست و سه نفر در هر هزار نفر کاهش می یابد.

 

پژوهشگران علوم پزشکی در ایالات متحد امریکا می گویند نتایج تحقیقات نشان داده است که ورزش با تغییراتی که در سوخت و ساز هورمون ها ایجاد می کند ، خطر ابتلا به بیماری سرطان سینه را کاهش می دهد.

دکتر مایندی کروزر و همکارانش در بخش تغذیه دانشگاه مینه سوتا در سنت پل اعلام کردند در واقع ورزش با کنترل متابولیزم هورمون استروژن در زنان ، به کاهش خطر ابتلا به سرطان مهلک سینه کمک می کند.

يكي از قدرتمندترين و موثرترين ابزارها براي پيشگيري از ابتلا به سرطان ورزش است. همان‌طور كه داشتن برنامه ورزشي منظم مي‌تواند به حفظ وزن متعادل كمك كند، فشار خون را تنظيم نمايد و نگرش به زندگي و روحيه افراد را بهبود بخشد، قادر است احتمال بروز و پيشرفت برخي از سرطان‌ها را نيز كاهش دهد.

دکتر کروزر اظهار کرد: در واقع ورزش ، بر روند سوخت و ساز این هورمون تاثیر می گذارد و تولید متابولیت های خوب را افزایش می دهد که این متابولیت های خوب به نوبه خود به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک می کنند.

دکتر کروزر و همکارانش با بررسی سیصد و نود و یک زن ، چگونگی تاثیر ورزش را بر آنان بررسی کردند.

در مجموع ، از هر هشت زن در جهان یک نفر در طول عمر خود به سرطان سینه مبتلا می شود و از هر یک هزار زن بالاتر از چهل سال نیز سی نفر به این سرطان مبتلا می شوند ولی با انجام دادن ماموگرام می توان از بروز این خطر کاست.

به گفته محققان اگر زنانی که بین پنجاه تا هفتاد و پنج سال دارند به طور سالانه تحت ماموگرافی قرار بگیرند شمار مبتلایان به سرطان سینه از سی به بیست و سه نفر در هر هزار نفر کاهش می یابد.

سرطان سینه سالانه پانصد و نوزده هزار نفر را در جهان از پای در می آورد و بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ، میزان زنده ماندن بعد از ابتلا به این سرطان از هشتاد درصد در امریکا ،‌ سوئد و ژاپن تا چهل درصد در کشورهای فقیر متغیر است.

همچنین زنان ساکن کشورهای صنعتی در مقایسه با سایرین، ریسک ابتلای بالاتری دارند که البته کشور ژاپن در این میان یک استثناء است.

در این بیماری، تکثیر بدخیم سلول های اپی تلیالی پوشانندة مجاری روی می دهد.

مانند تمام بدخیمی های اپی تلیالی، میزان بروز سرطان سینه نیز با افزایش سن تدریجاً بالا می رود.

پیش از این نیز محققین اعلام کرده بودند که فعالیت بدنی منظم ممکن است در میزان خطر بروز سرطان سینه به طور مستقیم یا غیر مستقیم و از طریق تغییر سطح استروژن گردش خون اثر بگذارد . آنان اعلام کرده بودند که ورزش منظم امکان ابتلا به سرطان سینه را ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می دهد .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *