افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ورزش هوازی انجام می دهید این غذاها را بخورید

ورزش هوازی انجام می دهید این غذاها را بخورید

  • کربوهیدرات همراه با پروتئین ترکیبی فوق العاده است که به ترمیم عضلات و تجدید قوای بدنی کمک می کند. به خاطر داشته باشید که لازم نیست پاستا حتما از گندم تهیه شده باشد. نودل برنج هم از گزینه های خوب فاقد گلوتن است که بافت تردتری دارد و با همه انواع سس ها می تواند مصرف بشود و طعم خوبی دارد.

می توانید بعد از ورزش های هوازی این غذاهای پر کربوهیدرات را بخورید تا تجدید قوا کنید.

پیش غذا، سوپ غلات کامل

جوی دوسر از غلات خوشمزه ای است که هضم آن در دستگاه گوارش آسان است، چه پیش از ورزش کردن مصرف شود و چه بعد از آن. یکی دیگر از فواید آن این است که دارای فیبرهای محلول است که به پایین آمدن کلسترول خون کمک می کند. بهتر است جوی خالص بدون افزودنی های قندی را خریداری کرده و خودتان با افزودن مواد مغذی و طعم های مختلف غذایی خوشمزه درست کنید.

می توانید روی آن آجیل یا میوه های خشک هم بریزید تا هم شیرینی آن طبیعی باشد و هم به فیبر و آهن آن افزوده شود. اگر فرصت آشپزی ندارید، می توانید آن را از قبل پخته و آماده نگه دارید تا هر وقت دوست داشتید در ماکروفر گرم کرده و نوش جان کنید.

شیک پر انرژی

ترکیب ماست و میوه های مختلف، یک ترکیب پر کربوهیدرات بسیار عالی است. ماست می تواند کلسیم و پروتئین را در این نوشیدنی خوش طعم فراهم کند و میوه های مختلف هم ویتامین سی و شیرینی طبیعی را برای عضلات خسته فراهم می کنند. این شیک را پیش از جلسه تمرین هوازی خود بنوشید تا برای ورزش کردن انرژی کافی داشته باشید، و یا می توانید در زمان ریکاوری یعنی ۳۰ الی ۶۰ دقیقه بعد از ورزش آن را بنوشید، این زمان بهترین زمانی است که بدن شما مشغول ترمیم خود و تجدید انرژی از دست رفته خود است.

پاستا و پروتئین

کربوهیدرات همراه با پروتئین ترکیبی فوق العاده است که به ترمیم عضلات و تجدید قوای بدنی کمک می کند. به خاطر داشته باشید که لازم نیست پاستا حتما از گندم تهیه شده باشد. نودل برنج هم از گزینه های خوب فاقد گلوتن است که بافت تردتری دارد و با همه انواع سس ها می تواند مصرف بشود و طعم خوبی دارد.

گوشت هم دارای ویتامین های گروه بی است و می تواند سبب افزایش متابولیسم شده و منبعی برای تولید انرژی بیشتر باشد. برای تزئین این غذای خوشمزه می توانید از انواع سبزیجات در رنگ های مختلف استفاده کنید تا به میزان فیبر و ویتامین های آن هم بیفزایید.

فیبرهای شکم پرکن

مافین ها بسته به اینکه از چه ترکیباتی ساخته شده باشند می توانند مملو از مواد مغذی باشند. یک مافین بزرگ که در شیرینی فروشی تهیه شده است می تواند حاوی ۵۰۰ کالری انرژی و ۲۰گرم چربی باشد.

پس بهتر است مافین را خودتان در خانه درست کنید و در آن از میوه های خشک که خاصیت آتی اکسیدان دارند و فیبر بیشتر یعنی آرد سبوس دار یا سبوس گندم استفاده کنید.

در سبوس گندم مواد معدنی مثل روی هم وجود دارد که به تقویت سیستم ایمنی و داشتن پوست سالم کمک می کند. می توانید انواع توت یا کشمش را هم به مافین خود اضافه کنید تا خاصیت آنتی اکسیدان آن افزایش پیدا کند.

حبوبات دوست دار قلب شما

می توانید با استفاده از حبوبات مختلف یک سالاد خوش رنگ و خوش مزه تهیه کنید که مملو از ویتامین ای است و برای سلامت و تقویت قلب شما بسیار مفید است و مصرف آن به ویژه بعد از ورزش های هوازی لازم است!

افزودن لوبیا به این سالاد رمز اصلی آن است چرا که حاوی پروتئین و کربوهیدارت فراوان است و به ترمیم عضلات و تجدید قوای آنها کمک می کند. می توانید این سالاد را به عنوان نهار مصرف کنید و یا آن را همراه با پروتئین های حیوانی مثل مرغ و ماهی به عنوان شام مصرف کنید.

بمب بتا کاروتن

سیب زمینی و هویج شیرین واقعا یک ماده غذایی فوق العاده هستند. علاوه بر اینکه یک منبع عالی انرژی و کربوهیدرات هستند سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هم هستند.

یک فنجان سیب زمینی شیرین یا هویج می تواند ۲۰ درصد از نیاز پتاسیم روزانه شما را تامین کند، علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین بی ۶ است و بیش از ۷۰ درص از نیاز روزانه شما به ویتامین آ را نیز تامین می کند (که بیشتر به شکل آنتی اکسیدان بتا کاروتن است)

می توانید در این سالاد علاوه بر هویج از اسفناج هم استفاده کنید که منبع آهن است و کمی پرتقال یا لیمو هم به آن بیفزایید که منبع ویتامین سی است و به جذب بیشتر آهن هم کمک می کند.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *