افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ورزش های مفید برای مبتلایان به ام اس

1672792478-parsnaz-ir

بیماران مبتلا به ام اس توجه کنید همانطور که می دانید این بیماری ضعف عضلات است ، ورزش مفیدترین راه درمانی در کنار درمان داروئی می باشد ، به بیان ورزش های مفید برای مبتلایان به ام اس می پردازیم .

«نوید قدوسی»  در خصوص تأثیر ورزش بر بیماران مبتلا به ام‌.اس اظهار کرد: تمریناتی که برای بیماران ام‌.اس در نظر گرفته می‌شود به سه دسته استقامتی یا هوازی، قدرتی و تمرینات انعطاف‌پذیر تقسیم می‌شود.

وی در خصوص انجام صحیح تمرینات استقامتی توسط بیماران ام‌.اس افزود: به بیماران ام‌.اس توصیه می‌شود که ورزش کردن در آب را جدی بگیرند و آن دسته از بیماران ام.اس که ضعف تعادل دارند باید تمرینات استقامتی را روی صندلی انجام دهند.

این آسیب‌شناس ورزشی با اشاره به این‌که یکی از علائم بیماری ام‌.اس ضعف عضلانی است، تصریح کرد: معمولاً تمرینات قدرتی جهت تقویت ضعف عضلانی به کار گرفته می‌شود و یکی از تجاربی که اکثر بیماران ام‌.اس با آن مواجه می‌شوند پدیده خستگی حرکتی است که تمرینات قدرتی در این زمینه به آن‌ها کمک می‌کند تا خستگی کمتری بر آن‌ها تحمیل شود.

قدوسی ادامه داد: تمرینات باید در سه روز غیر متوالی انجام شود نه پی‌درپی، هم‌چنین اگر تمرینات در سه نوبت بین ۱۵ تا ۲۰ بار تکرار شود برای تقویت عضلات بزرگ مفید خواهد بود، چون چنین تمریناتی از ضعف عضلانی جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به این‌که انجام تمرینات انعطاف‌پذیر برای بیماران ام‌.اس بسیار مفید است، خاطرنشان کرد: در تمرینات انعطاف‌پذیری باید بیماران هرکدام از حرکات کششی را بین ۳۰ تا ۶۰ ثانیه ادامه دهند و سه تا پنج نوبت تکرار کنند تمرینات انعطاف‌پذیری باید روزانه ۲۰ دقیقه انجام شود.

دبیر هیئت پزشکی ورزشی شهرستان اصفهان یکی از مشکلات بیماران ام‌.اس را افزایش ناگهانی دمای داخلی بدن در حین ورزش دانست و گفت: برای شروع ورزش استفاده از یک لباس نخی و در صورتی‌که کلاه لازم باشد از یک کلاه و کفش ورزشی مناسب بسیار مهم است. همچنین این افراد باید قبل از ورزش بدن خود را گرم کنند.

قدوسی با اشاره به این‌که زمان مفید انجام تمرینات ورزشی بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه است، گفت: تمرینات ورزشی نباید طولانی‌تر از این مدت شود و اگر بیمار مشکل حاد دارد بهتر است که تمرینات ورزشی خود را در چند نوبت ۱۰ دقیقه‌ای در طول روز اجرا کند.

وی یادآور شد: طبق تحقیقات انجام‌شده تمرینات ورزشی که بین ساعات ۱۰ صبح تا دو بعد ازظهر انجام می‌شود برای بیماران ام‌.اس مناسب نیست و بهتر است آن‌ها ساعت‌های ابتدایی صبح را برای ورزش انتخاب کنند.

 

پزشکین : ورزش های مفید برای مبتلایان به ام اس

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *