افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ورزش صورت باعث تقویت عضلات و جوان سازی پوست

آیا ورزشهای صورت می‌توانند شما را جوانتر کنند؟

به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ محققان براین باورند که ورزشهای صورت به طور منظم به مدت ۲۰ هفته، می‌تواند افراد را سه سال جوانتر نشان دهند. دلیل این ادعا تحقیقی است که روی خانم ها انجام گرفته است. اما سؤال بزرگ اینست که، آیا این نتیجه می‌تواند در مورد همه صادق باشد؟

تحقیقات نشان داده است که ورزش در کاهش وزن و بهبود سلامت قلبی عروقی مؤثر است. اما، وقتی نوبت به صورت می‌رسد چه؟ برخی از محققان در شیکاگو معتقدند که شما با استفاده از ورزشهای صورت جوانتر به نظر خواهید رسید. بر اساس مطالعات این محققان، ورزشهای منظم صورت می‌تواند عضلات زیر پوست را تقویت کرده و گونه‌های بالا و پایین را پرتر کند. در نتیجه این تغییر، صورت شما جوانتر به نظر خواهد رسید.

به گفته این محققان، نیازی به کار روی تردمیل برای از بین بردن خطوط خنده روی پیشانی نیست. و یا لزومی ندارد برای از بین بردن چین و چروک دور چشم، به کیک بوکسینگ روی بیاورید. تمام آنچه به آن نیاز دارید، اندکی یوگا برای تقویت ظاهر صورت است.

سه سال جوانتر در ۲۰ هفته

تقویت ظاهر گونه‌ها و ابرو تنها با ورزشهای سبک کمی مشکل به نظر می‌رسد. محققان در این مطالعه از شرکت‌کنندگان خواستند که حرکت “Happy Cheek Sculpting”را  – که آن را «لیفت گونه» نیز می‌گویند، انجام دهند. این حرکت شامل دو حرکت کششی است.

ورزش، درست به همان شیوه که باعث تقویت عضلات دو سر و سه سر پا می‌شود، صورت را نیز جوانتر می‌کند.

ورزش باعث می‌شود که عضلات رشد کنند و بزرگتر شوند و فضای بیشتری را درست زیر پوست صورت اشغال کنند. وقتی ماهیچه‌ها محکم‌تر می‌شوند، بسته‌های چربی را در خود ذخیره می‌کنند و از شل شدن و «افتادن» پوست، که غالباً در پیری اتفاق می‌افتد، جلوگیری کند. سالهاست که ورزشهای صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تحقیق

براساس گزارشات، محققان ۲۷ زن بین سنین ۴۰ الی ۶۵ ساله را مورد مطالعه قرار دادند. در شروع مطالعه، هر یک از زنان در یک جلسه ۹۰ دقیقه‌ای آموزشی، مورد تعلیم یک مربی یوگا قرار گرفت. در این جلسات، انجام صحیح ورزشها به بهترین شکل به افراد شرکت کننده آموزش داده شد تا اطمینان حاصل شود که تمام آنها تمرینات یکسانی را انجام می‌دهند.

شرکت کنندگان، ورزشهای یوگا را بصورت روزانه در ۸ هفته اول دنبال کردند. سپس، این ورزشها را یک روز در میان برای ۱۲ هفته باقی‌مانده انجام دادند.

نتایج

محققان عکسهای شرکت‌کنندگان را در سه فاصله زمانی با هم مقایسه کردند : شروع مطالعه، هفته هشتم، و هفته بیستم.

دو نفر متخصص درماتولوژی (پوست) تصاویر شرکت‌کنندگان را با استفاده از مقیاس استاندارد پیری صورت مقایسه، و سن چهره هر یک از شرکت‌کنندگان را با ۱۹ نمره مختلف رتبه بندی کردند.

به طور میانگین، سن شرکت کنندگان، ۵۰/۸ سال بود. در پایان هفته هشتم، سن میانگین شرکت‌کنندگان به ۴۹/۶ سال رسید؛ و بر اساس همین مقیاس، ۱۲ هفته بعد و در هفته بیستم، میانگین سن شرکت‌کنندگان به ۴۸/۱ سال کاهش پیدا کرد. این عدد برابر بود با ۳ سال جوانتر در مقایسه با شروع مطالعه. شرکت‌کنندگان، حتی بعد از هفته هشتم، وقتی که ورزشها را به یک روزدر میان کاهش دادند، شاهد تغییر و بهبود در چهره خود بودند.

جایگزینی برای جراحی

شرکت‌کنندگان ۳۲ ورزش مختلف را، هر کدام به مدت یک دقیقه، انجام دادند.

این مطالعه اثر جمعی تمام ورزشها را روی ظاهر صورت مورد بررسی قرار داد. براساس گزارشات، از آنجاییکه این روزشها بطور جداگانه مورد مطالعه قرار نگرفته بودند، تشخیص اثرگذارترین ورزش کار سختی بود.

با استفاده از ورزشهای صورت می‌توانید برخی از علائم پیری را برطرف کرده و جوانتر به نظر بیایید. توصیه می‌شود با یک مربی یوگا مشورت کنید و با کمک او ورزشهای خاص خود را طراحی کنید. اگر ورزشهای صورت را به تنهایی و به پشتوانه دانسته‌های خود دنبال کنید، ممکن است نتایج چشمگیری را که شرکت کنندگان در این تحقیق به آنها دست پیدا کردند، کسب نکنید.

تنظیم اهداف واقع بینانه

ورزشهای صورت بعنوان تکنیک‌های ضدپیری روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. هرچند نباید انتظار تغییرات زیاد را از این ورزشها داشت. اما، فواید ضدپیری واقعی را در ترکیب ورزش با تغذیه سالم و کم کردن استرس روزانه می توان پیدا کرد. برای کسب بیشترین نتایج جوان کردن صورت با حرکات ورزشی باید آنها را با درمانهای آرایشی بهداشتی ظریف حت نظر پزشک، ترکیب کرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *