افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ورزشکاران و اثرات مکمل گلوکزامین

ورزشکاران و اثرات مکمل گلوکزامین

  • دوندگان گاهی اوقات “شروع درد عضلانی تاخیری” را تجربه می کنند. بخشی از این درد ممکن است به دلیل التهاب باشد، بنابراین براساس مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی ورزشی، مکمل های ضدالتهابی از جمله روغن ماهی ممکن است به محدود کردن این نوع درد کمک کنند.

 

دویدن برای افزایش سلامت جسمی ما بسیار مفید و حائز اهمیت است می خواهیم از تاثیرات مختلف  مکمل های گلوکوزامین بر بدن افراد ورزشکار آشنا شویم می توانید با استفاده از این مکمل ها باعث کاهش درد عضلانی و تغییر عملکرد جسمی خود شوید .

 دویدن به سلامت قلب و عروق و حفظ تناسب اندام کمک می کند، اما با گذشت زمان ممکن است با برخی از مشکلات سلامتی همراه باشد. برخی از دوندگان از مکمل هایی از جمله روغن ماهی و گلوکوزامین برای کمک به بهبود عملکرد و به حداقل رساندن خطر برخی عوارض جانبی استفاده می کنند. همچنبن قبل از مصرف مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید.

کاهش درد عضلانی

دوندگان گاهی اوقات “شروع درد عضلانی تاخیری” را تجربه می کنند. بخشی از این درد ممکن است به دلیل التهاب باشد، بنابراین براساس مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی ورزشی، مکمل های ضدالتهابی از جمله روغن ماهی ممکن است به محدود کردن این نوع درد کمک کنند.

گلوکوزامین و آرتریت

دوندگان معمولا از آرتریت رنج می برند. همچنین دریافت مکمل های گلوکوزامین ممکن است در به تاخیر انداختن نیاز به تعویض مفصل زانو در بزرگسالان مستعد ابتلا به آرتریت موثر باشد.

تاثیر عملکرد جسمی

براساس مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه، روغن ماهی ممکن است با افزایش اکسیژن رسانی به عضلات به بهبود عملکرد کمک کند. همچنین بیشتر خواص مفید روغن ماهی به دلیل اثرات بالقوه ی آن در محدودکردن التهاب است.

ملاحظات

گلوکوزامین گاهی اوقات از سخت پوستان گرفته می شود، بنابراین افرادی که به سخت پوستان آلرژی دارند بهتر است قبل از مصرف مکمل های گلوکزامین، منبع آن را مورد بررسی قرار دهند. همچنین این نوع مکمل ممکن است موجب تشدید برخی از شرایط خاص مانند فشارخون بالا، کلسترول بالا، آسم و دیابت شود. از طرفی در صورتیکه تحت شیمی درمانی هستید یا از رقیق کننده های خون، داروهای دیابت و استامینوفن استفاده می کنید، از مصرف گلوکوزامین بپرهیزید. روغن ماهی نیز ممکن است با رقیق کننده های خون، داروهای فشارخون و ضدبارداری تداخل ایجاد کند، همچنین مصرف آن برای افراد مبتلا به دیابت، افسردگی، اختلال دوقطبی، ایدز، فشارخون بالا یا بیماری کبدی توصیه نمی شود.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *