افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هپاتیت با پارکینسون چه ارتباطی دارد ؟

  • نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، افراد مبتلا به عفونت کبدی هپاتیت در بالاترین ریسک ابتلا به بیماری پارکینسون<Parkinson’s disease> قرار دارند. این مطالعه مشخص شد افراد مبتلا به هپاتیت B یا C، ۵۱ تا ۷۶ درصد بیشتر در معرض ابتلا به پارکینسون قرار دارند.

 

پارکینسون و یا همان لرزش دست در زمان استراحت، بیماری است که به علت کهولت سن پدیدار می شود ولی در بعضی موارد، جوانان هم به این بیماری مبتلا می شوند. در مراحل ابتدایی بیماری، فرد یک لرزش ملایم را در اندام حس می کند ولی این لرزش به نوعی نیست که زندگی فرد را مختل سازد. پژوهش گران دریافته اند کسانی که به هپاتیت مبتلا هستند، بیشتر از بقیه افراد در معرض ابتلا به پارکینسون قرار دارند.

در این مطالعه مشخص شد افراد مبتلا به هپاتیت B یا C، ۵۱ تا ۷۶ درصد بیشتر در معرض ابتلا به پارکینسون قرار دارند.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، افراد مبتلا به عفونت کبدی هپاتیت در بالاترین ریسک ابتلا به بیماری پارکینسون<Parkinson’s disease> قرار دارند. این مطالعه مشخص شد افراد مبتلا به هپاتیت B یا C، ۵۱ تا ۷۶ درصد بیشتر در معرض ابتلا به پارکینسون قرار دارند.

دکتر مایکل اوکان، مدیر بنیاد پارکینسون انگلستان، در این باره می‌گوید: «هنوز علت این ارتباط مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد ارتباط بین بیماری پارکینسون و هپاتیت بسیار قوی است.»
سال گذشته مطالعه‌ای در تایوان نشان داد که افراد مبتلا به هپاتیت C با ریسک بالای پارکینسون مواجه بودند. حال یافته‌های جدید براساس میلیون‌ها بزرگسال بریتانیایی نشان می‌دهد که هپاتیت B هم با این بیماری مرتبط است.
هپاتیت‌های B و C عفونت‌های ویروسی کبد هستند. هر دو این عفونت‌ها، بخصوص هپاتیت C، می‌توانند مزمن شوند.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *