افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هوش مصنوعی راهی برای تشخیص سرطان سینه در زمان کم

1453150402-427686-1

  • این تیم تحقیقاتی از نرم‌افزار هوش مصنوعی به منظور ارزیابی آزمایش‌های ماموگرافی و گزارش‌های آسیب‌شناسی ۵۰۰ بیماری که سرطان سینه داشتند استفاده کردند.

به تازگی محققان توانسته‌اند نرم‌افزار هوش مصنوعی بسازند که به طور قابل اعتمادی می‌تواند آزمایش ماموگرافی را تفسیر کند و با پیش‌بینی سریع و دقیق خطر بروز سرطان سینه به پزشکان کمک کند تا بافت‌برداری‌های غیرضروری سینه را انجام ندهند. این نرم‌افزار کامپیوتری به طور حسی و مستقیم می‌تواند جداول مربوط به بیمار را به اطلاعات تشخیص بیماری تبدیل کرده و این کار را با سرعتی ۳۰ برابر انسان و دقت ۹۹ درصد انجام می‌دهد. در واقع این نرم‌افزار به شکل هوشمندانه‌ای میلیون‌ها اطلاعات ثبت‌شده را در مدت زمان کوتاهی بررسی کرده و پزشکان را قادر می‌سازد تا خطر سرطان سینه را با استفاده از آزمایش ماموگرافی با کارایی و دقت بیشتری تشخیص دهند. این مسئله می‌تواند خطر بافت‌برداری را در آنها کاهش دهد.
این تیم تحقیقاتی از نرم‌افزار هوش مصنوعی به منظور ارزیابی آزمایش‌های ماموگرافی و گزارش‌های آسیب‌شناسی ۵۰۰ بیماری که سرطان سینه داشتند استفاده کردند. این نرم‌افزار جداول مربوط به بیماران را اسکن کرده، اطلاعات تشخیص بیماری آنها را جمع‌آوری نموده و یافته‌های مربوط به عکس‌های ماموگرافی را با اطلاعات زیرگروه سرطان سینه مرتبط می‌سازد.
پزشکان از این نتایج به مانند انتشار پروتئین‌های توموری به منظور پیش‌بینی دقیق احتمال بروز سرطان سینه در هر بیمار استفاده می‌کنند. در حال حاضر زمانی که آزمایش‌های ماموگرافی به دسته‌بندی شبهه‌انگیزی تقسیم می‌شود، دامنه گسترده‌ای بین ۳ تا ۹۵ درصد خطر بروز سرطان را نشان داده و بیماران می‌توانند با توجه به آن، عمل بافت‌برداری را انجام دهند. بیش از ۱.۶ میلیون مورد بافت‌برداری سینه به طور سالانه در ایالات متحده انجام می‌شود و حدود ۲۰ درصد آنها به خاطر نتایج مثبتِ اشتباه آزمایش ماموگرافی در ارتباط با عدم وجود سرطان سینه، غیرضروری است. تیم تحقیقاتی این تحقیق امیدوار است که این نرم‌افزار هوش مصنوعی بتواند به پزشکان کمک کند تا درصد ریسک مربوط به بافت‌برداری را بهتر تعریف کرده تا خطر بافت‌برداری غیرضروری کاهش یابد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *