افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هم آغوشی و اثرات مثبت آن بر جسم

هم آغوشی و اثرات مثبت آن بر جسم

فواید-آغوش-گرفتن

مطالعات نشان داده است که بغل کردن فواید زیادی بر جسم و سلامت افراد دارد پس هرگاه دوست خود را دیدید او را با محبت به آغوش بکشید در ادامه مطلب به آشنایی شما با هم آغوشی و اثرات مثبت آن بر جسم می پردازیم .

چه همسرتان را در آغوش بگیرید و چه یک دوست قدیمی را، بغل کردن همیشه شما را از درون گرم و آرام می‌کند. اما جدای از احساس امنیت و عشقی که این کار به شما می‌دهد، بغل کردن خواص درمانی متعددی دارد که شما را از مراجعه به دکتر دور نگه می‌دارد؛ هم آرام و خوشحال‌تان می‌کند و هم شما را از خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف در امان نگه می‌دارد. با این حال، باید هر بار ۸ دقیقه و نه کمتر، همسر یا اعضای خانواده‌تان را در آغوش بگیرید. چون ترشح هورمون‌ها همین‌قدر طول می‌کشد. در ادامه، ۸ دلیل عنوان می‌شود که چرا باید عزیزانتان را بدون محدودیت در آغوش بگیرید.
۱- دردهای عضلانی را تسکین می‌دهد
اگر تمام روز یک جا بنشینید و فعالیت بدنی نداشته باشید، ماهیچه‌هایتان تحت فشار قرار می‌گیرند. در این شرایط، به جای اینکه از قرص برای رفع تنش عضلانی استفاده کنید، بهتر است کسی را در آغوش بگیرید. بغل کردن نه تنها کمک می‌کند عضلات‌تان شل شوند، بلکه درد و ناراحتی ماهیچه‌ها را هم برطرف می‌کند.
۲- یک پیوند قوی میان شما و طرف‌تان برقرار می‌کند
تمام آنچه بدان نیاز دارید یک آغوش است تا پیوندی قوی میان خود و عزیزانتان برقرار سازید. در آغوش گرفتن دیگران می‌تواند عاشقانه یا غیررمانتیک باشد. بغل کردن نه تنها به جسم و روح شما آرامش می‌بخشد، بلکه با آزاد کردن اکسی توسین -هورمونی که در طول زایمان ترشح شده و باعث ایجاد وابستگی بین مادر و نوزاد می‌شود- به تقویت ارتباط میان افراد منجر می‌شود.
۳- فشار خون را کاهش می‌دهد 
وقتی کسی را در آغوش می‌گیرید، اندورفین یا هورمون شادی به همراه اکسی توسین در خون آزاد می‌شود. این هورمون با اتساع عروق خونی به بهبود گردش خون کمک کرده و سطح فشار خون شما را در وضعیت عادی نگه می‌دارد. همه می‌دانیم که فشار خون بالا خطرات زیادی برای بدن دارد.
۴- التهاب را کاهش می‌دهد
افزایش شاخص‌های التهابی در خون می‌تواند موجب بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته شود. با این حال، در آغوش گرفتن دیگران با از بین بردن مواد سمی موجود در بدن، خطر ابتلا به التهاب را کاهش می‌دهد. همچنین، با خنثی کردن اثر رادیکال‌های آزاد، شما را از مضرات آن در امان نگه می‌دارد.
۵- استرس را از بین می‌برد
استرس دارید یا غمگین هستید؟ عزیزان خود را در آغوش بگیرید. این عمل با کاهش تولید کورتیزول یا همان هورمون استرس، و افزایش سروتونین، باعث بهبود خلق و خوی شما می‌شود. به علاوه، سیستم عصبی شما را آرام می‌کند، مغز را تسکین داده و وابستگی عاطفی به عزیزان‌تان را بهبود می‌بخشد.
۶- سطح همدلی را افزایش می‌دهد 
آیا می‌دانستید در آغوش گرفتن با افزایش سطح همدلی می‌تواند تفاوت‌های بین دو شخص کاملا متمایز را ناچیز جلوه دهد؟ بله، در آغوش گرفتن نه تنها سیگنال مثبت به مغز می‌فرستد، بلکه باعث می‌شود احساس سبک بالی کنید. به عنوان مثال، وقتی یک نوجوان با مادرش جر و بحث می‌کند، در آغوش گرفتن می‌تواند به تمام مشاجرات پایان دهد. در این شرایط، بغل کردن نه تنها یک فضای مثبت ایجاد می‌کند، بلکه کمک می‌کند به شخص مقابل نزدیک‌تر شوید.
۷- اعتماد را افزایش می‌دهد
وقتی کسی را در آغوش می‌گیرید، ارتباط عمیق‌تر و احساسی‌تری با او پیدا می‌کنید. بغل کردن کمک می‌کند که ارتباط صادقانه‌تری با طرف مقابلتان داشته باشید. این کار باعث می‌شود همدیگر را بیشتر دوست داشته باشید و به تصمیمات یکدیگر احترام بگذارید. بغل کردن با ایجاد یک محیط مثبت در میان اعضای خانواده موجب افزایش شادی می‌شود.
۸- اثرات ضد پیری دارد
اگر هیچ‌یک از مزایای فوق شما را به در آغوش کشیدن عزیزانتان متقاعد نکرده است، این یکی ممکن است کمک کند! بغل کردن نه تنها باعث آزاد شدن هورمون‌های شادی می‌شود، بلکه سطح تنش را کاهش داده و مانع از بروز هرگونه التهاب می‌شود. این امر به نوبه خود کمک می‌کند که سالم‌تر باشید. به علاوه، روند پیری طبیعی شما را نیز کندتر می‌سازد و باعث می‌شود که جوان‌تر از سن واقعی خود جلوه کنید.

پزشکین : هم آغوشی و اثرات مثبت آن بر جسم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *