افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

همیشه سالم و سلامت باشید با این راهکارها

همیشه سالم و سلامت باشید با این راهکارها

  • یکی از کارهایی که می توانید برای ارتقای سلامتی تان بکنید این است که به جای برنج سفید از برنج قهوه ای و به جای نانهای تهیه شده از آرد سفید از نان های سبوس دار استفاده کنید. در این صورت فیبر بیشتری دریافت می کنید و کنترل بیشتری روی وزن تان خواهید داشت.

 

این مراقبت ها کارهای سختی نیستند و با رعایت چند راهکار ساده و پرهیز از برخی عادت ها می توان به سالم تر ماندن امیدوارتر بود.

فقط ۱۵ دقیقه در روز!

ادعای کمبود وقت و مشغله زیاد تا حدود زیادی بهانه است. همه می توانند روزانه حداقل ۱۵ دقیقه به ورزش کردن اختصاص دهند. اگر نمی توانید به باشگاه ورزشی بروید، در منزل و حتی محل کار نیز می توانید حرکاتی مانند اسکات، شنا و دیگر حرکات را انجام دهید. پله ها را بالا و پایین کنید. همین ورزش و نرمش های روزانه میزان استرس تان را کاهش و سلامتی قلب و سلامت عمومی تان را بهبود می دهد.

هر ماه از سال کرم ضدآفتاب بزنید

سرطان پوست که معمولا از سن ۵۰ سالگی بروز می کند، نتیجه ی آسیب های نور خورشید در طول زندگی است. اشعه های خورشید باعث ایجاد لک های قهوه ای و بروز چین و چروک زودهنگام نیز می شود. توجه کنید که این اشعه ها حتی در زمستان و روزهای ابری نیز وجود دارند. بنابراین هر روز کرم ضدآفتاب بزنید.

نخ دندان بکشید

نباید باکتری های دهان را نادیده گرفت، چون باعث بروز مشکلات جدی می شوند. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان زمینه را برای بروز بیماری هایی مانند دیابت و بیماری های قلبی فراهم می کند، به همین دلیل دندانپزشکان نخستین کسانی هستند که می توانند احتمال بروز این بیماری ها را تشخیص دهند. ساده ترین راه برای مقابله با این باکتری ها استفاده از نخ دندان است که باعث پیشگیری از بیماری های مربوط به لثه و افتادن دندان ها و همچنین بیماری های جدی تر می شود.

گاهی به جای برنج سفید برنج قهوه ای مصرف کنید

یکی از کارهایی که می توانید برای ارتقای سلامتی تان بکنید این است که به جای برنج سفید از برنج قهوه ای و به جای نانهای تهیه شده از آرد سفید از نان های سبوس دار استفاده کنید. در این صورت فیبر بیشتری دریافت می کنید و کنترل بیشتری روی وزن تان خواهید داشت.

به خاطر داشته باشید که افزایش وزن زمینه ساز بیماری های زیادی از جمله دیابت و عوارض آن می شود.

سیگار را ترک کنید

نیکوتین قند خون را بالا می برد و قاتل ویتامین C بدن است. علاوه براین سیگار عامل بروز چین و چروک زودهنگام روی پوست و صدالبته بیماری های ریوی و قلبی است. سیگار همچنین سلامتی دیگر اعضای خانواده را نیز به خطر می اندازد. بنابراین توصیه می شود برای سلامتی خودتان و اطرافیان تان هر چه زودتر سیگار کشیدن را ترک کنید.

مولکول های آسیب رسان را مهار کنید

در حین تجزیه مواد غذایی، مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد تولید می شوند. دود سیگار و اشعه آفتاب نیز این مولکول ها را تولید می کنند. با گذشت زمان اثرات مضر این مولکول ها باعث بروز بیماری هایی مانند سرطان، التهاب و بیماری های قلبی می شود.

برای مهار این آسیب ها به موادی به نام آنتی اکسیدان ها نیاز داریم. زمانی که یک عدد سیب را نصف می کنید به سرعت قهوه ای می شود. اما زمانی که همین سیب نصف شده را در آب پرتقال بیاندازید که حاوی ویتامین C(آنتی اکسیدان) است، خواهید دید که سفید باقی می ماند. همین مثال ساده نشان می دهد که شما می توانید با کمک آنتی اکسیدان ها بدن تان را از آسیب های رادیکال های آزاد حفظ کنید. انار و دیگر میوه ها و سبزیجات، قهوه و حتی شکلات سیاه حاوی میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان هستند.

وای فای را خاموش کنید

تا حد امکان استفاده از شبکه های اجتماعی را کاهش داده و برنامه های بهتری برای خود بچینید. خواهید دید در زندگی واقعی خوشحال تر بوده و تمرکز بیشتری روی کارهایتان خواهید داشت. علاوه بر این کنترل وزن تان نیز بهتر می شود.

پول خردها را بی ارزش ندانید

درست است که پول خرد کم شده است، اما در هر حال ته کیف یا کنسول ماشین همه ما پول خرد پیدا می شود. به جای اینکه این پول ها را پخش کنید، آنها را یکجا جمع کرده و هر چند هفته یکبار به مغازه های سر کوچه یا بانک تحویل دهید. با همین کار ساده هر هفته مقداری پول به دست می آورید که به نفع اقتصاد خانواده و سلامتی روحی تان خواهد بود.

بشقاب های کوچک تری سر سفره بیاورید

اگر تصمیم دارید چند کیلو وزن کم کنید، از بشقاب هایتان شروع کنید. بر اساس نتایج مطالعات، با کاهش حجم غذای مصرفی امکان پرخوری کمتر شده و وزن افراد راحت تر پایین می آید. بهتر است اندازه بشقاب ها و لیوان هایتان را کوچک تر کنید تا غذای کمتری مصرف کنید.

به فکر فشارخون تان باشید

میزان نمکی که اکثر مردم مصرف می کنند، دو برابر بیشتر از میزان مورد نیاز بدن (یک قاشق چایخوری یا ۶ گرم در روز) است. نمک علاوه بر اینکه باعث احتباس آب در بدن و نفخ می شود، فشار خون را نیز افزایش می دهد. مواد غذایی صنعتی حاوی میزان زیادی از این سم پرطرفدار هستند.

علاوه بر کاهش مصرف غذاهای حاضری و کنسروی توصیه می شود از افزودن نمک زیاد به غذایتان بپرهیزید تا خطر بیماری های قلبی عروقی و فشارخون بالا از شما دور مانده و کنترل بیشتری روی وزن تان داشته باشید.

ارزش آب را بیشتر بدانید

بدانید که بدون آب حیات غیرممکن است. آقایان به روزانه حدود ۳ لیتر (۱۲ لیوان) و خانم ها به ۲.۲ لیتر (۹ لیوان) آب نیاز دارند. نوشیدن آب کافی علاوه برتامین آب مورد نیاز ارگان های بدن، به پیشگیری از پرخوری نیز کمک می کند.

در اکثر رژیم های لاغری توصیه می شود که پیش از غذای اصلی یک لیوان بزرگ آب بنوشید. یادتان باشد نوشابه ها و آبمیوه های صنعتی سرشار از قند بوده و پرکالری هستند و هیچ کدام جای آب را نمی گیرند

 

منبع : جام جم سرا

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *