افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

همه چیز درباره آسپرین

موارد مصرف :
این دارو ساخت موادی در بدن که باعث ایجاد درد، تب و التهاب می شوند را کاهش می دهد. یکی از کابردهای این دارو، برای درمان یا پیشگیری از حملات قلبی، سکته و آنژین( درد قفسه سینه) است. مصرف این دارو برای موارد ذکر شده باید با تجویز پزشک باشد.

مقدارمصرف :
میزان مصرف این دارو به عنوان مسکن و ضد تب، یک تا دو قرص ۳۲۵ میلی گرمی هر ۴ تا ۶ ساعت و در صورت لزوم می باشد.برای پیشگیری از تحریک گوارشی، این دارو را بعد از غذا و به همراه آب میل کنید. توجه داشته باشید قرص هایی که روی آنها عبارت آهسته رهش نوشته شده است را نباید جوید. ضمنا حداقل تا ۱۵ دقیقه بعد از مصرف آسپیرین، از دراز کشیدن پرهیز نمائید.

asr

عوارض جانبی :
عوارض جانبی این دارو عبارتاست از: ناراحتی معده، گیجی و سردرد خفیف. در صورت بروز علائم زیر مصرف آسپیرین را متوقف و به پزشک مراجعه نمائید: بروز توهم؛ صدای زنگ در گوش؛ تنفس تند؛ تهوع شدید؛ مدفوع خونی یا تیره.

تداخل های دارویی :
در صورتی که از این دارو به منظور پیشگیری از حملات قلبی استفاده می کنید، مصرف همزمان ایبوپروفن می تواند اثر بخشی آسپیرین را کاهش دهد.مصرف همزمان این دارو با داروهای ضد انعقاد خون( مانند: وارفارین) و بعضی از مسکن ها( مانند: ایبوپروفن، مفنامیک اسید و ….) احتمال بروز خونریزی را افزایش می دهد.مصرف همزمان این دارو با داروهای ضد افسردگی( مانند: فلوکستین، سیتالوپرام، سرترالین و…..) می تواند باعث سهولت خونریزی و کبودی بدن شود.

هشدارها :
این دارو در بیمارانی که با اختلالات خونریزی دهنده مواجه اند( مانند بیماران هموفیلی) یا کسانی که اخیرا خونریزی داشته اند( مانند خونریزی های گوارشی) و همینطور افراد حساس به آسپیرین و سایر داروهای مسکن( مانند ایبوپروفن)، نباید مورد استفاده قرار گیرد.

هرچند مصرف این دارو برای اطفال بالای ۲ سال مجاز است اما نباید برای تسکین تب، آنفولانزا و آبله مرغان در افراد زیر ۱۹ سال مورد استفاده قرار گیرد، چون ممکن است که باعث بروز سندرم خطرناک ری شود که با علائمی چون: بثورات پوستی، تهوع، آسیب کبدی و مغزی و حتی مرگ همراه است.

قبل از تجویز این دارو برای شما، پزشک را در جریان بیماری های زیر قرار دهید: آسم و آلرژی های فصلی؛ زخم معده؛ بیماری های کبدی و کلیوی؛ اختلالات انعقادی و خونریزی دهنده؛ پرفشاری خون و بیماری های قلبی؛ نقرس و پولیپ بینی. در صورت نیاز به عمل جراحی، حتما مصرف آسپیرین را به پزشک جراح اطلاع دهید.

مصرف این دارو در دوران بارداری می تواند باعث آسیب قلبی و کاهش رشد جنین گردد. در ضمن این دارو وارد شیر مادر نیز می شود. لذا مصرف آن در بارداری و شیردهی ممنوع است، مگر آن که به صلاحدید پزشک باشد.این دارو باید در محل خشک، خنک و دور از تابش آفتاب نگهداری شود. چنانچه از ظرف نگهداری آسپیرین بوی شدید سرکه استشمام شود، نشانه عدم اثربخشی آن خواهد بود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *