افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار هایی درباره خطرات عفونت بعد جراحی چشم

هشدار هایی درباره خطرات عفونت بعد جراحی چشم

  • ورم درون چشم، یکی از بیماری‌های بسیار آزاردهنده بوده و درمان آن برای چشم‌پزشکان هم بسیار دشوار است. تشخیص درست و دقیق و درمان به موقع این بیماری برای پیشگیری از کم‌بینایی برگشت‌ناپذیر بسیار لازم و ضروری است.

شایع‌ترین دلیل ورم درون چشم نوعی باکتری به نام استافیلوکوکی و استرپتوکوکی است. این بیماری بعد از آسیب چشمی، جراحی چشم و تزریقات چشمی رخ می‌دهد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که باکتری وابسته به ترکیزه‌ی مثبت که حاوی عفونت‌های استَپ و استرپ است، در ۹۵ درصد از بیمارانی که دچار ورم درون چشم شده بودند رخ داده است. برای بهبود این وضعیت در بیماران، محققان معتقدند که آنتی‌بیوتیک می‌تواند با رشته‌های باکتری در این عفونت مبارزه کند.
ورم درون چشم، یکی از بیماری‌های بسیار آزاردهنده بوده و درمان آن برای چشم‌پزشکان هم بسیار دشوار است. تشخیص درست و دقیق و درمان به موقع این بیماری برای پیشگیری از کم‌بینایی برگشت‌ناپذیر بسیار لازم و ضروری است. برای تأثیر بیشتر آن، درمان ورم درون چشم باید سریعا انجام شود و در اغلب مواقع این کار باید پیش از آنکه عضو مربوطه عفونی شود صورت بگیرد. بنابراین این میان در نظر گرفتن مسئله‌ی زمان و عمق عفونت و نیز آنتی‌بیوتیک‌های لازم برای درمان بسیار حیاتی خواهد بود.
لازم به ذکر است که علاوه بر شناسایی میزان مقاوت رو به افزایش باکتری نسبت به برخی آنتی‌بیوتیک‌ها، یک تیم تحقیقاتی آزمایشی را جهت کاهش مقاومت میکروبی در برابر انواع مختلف آنتی‌بیوتیک‌ها که در دهه‌های اخیر کمتر استفاده شده انجام دادند که شامل دو نوع آنتی‌بیوتیک‌ در دسته‌ای به نام آمینوگلیکوزید است.
محققان می‌گویند: «از آنجایی که مقاومت به آنتی‌بیوتیک یک فرآیند طبیعی است که باکتری طی آن تکامل می‌یابد، و با علم به این‌که آنتی‌بیوتیک‌ها باید با باکتری‌های مقاوم در تماس باشند، محدودیت و کم کردن آنتی‌بیوتیک یا چرخه‌ی آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند گزینه‌‌ی مناسبی در مبارزه با مقاومت میکروبی تلقی شود». اهمیت این یافته‌ها زمانی بیشتر شد که مقاومت ضدباکتریایی به عنوان یکی از عوامل بسیار خطرزای سلامتی شناخته شد.

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *