افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار لباس کثیف را در اتاق خواب نگه ندارید

  • محققان معتقدند شستشوی سریع لباس‌های چرک و خشک‌کردن آن در فضای آزاد بهترین روش برای رهایی از این حشرات است. درصورتی‌که امکان شستشوی سریع لباس‌ها وجود نداشته باشد، می‌توان آن‌ها را تا زمان شستشو در یک کیسه سربسته و دور از اتاق خواب و مبلمان نگهداری کرد.

 

وجود حشرات خون‌خوار در اماکن سکونتی مانند منازل، خواب‌گاه‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و سربازخانه‌ها یکی از معضلات جامعه بهداشت است و محققان با روش‌های مختلف سعی بر کاهش جمعیت این حشرات موذی دارند. مطالعات جدید محققان دانشگاه سفیلد نشان می‌دهد احتمال وجود ساس و حشرات میکروسکوپی موذی در لباس‌های آلوده و خاکی بسیار زیاد است و نگهداری این لباس‌ها در اتاق خواب منجر به رشد و گسترش آنان می‌شود. چنانچه این حشرات موذی و آزاردهنده وارد اتاق خواب، مبلمان، رختخواب و لباس‌ها شوند، رهایی از آنان بسیار دشوار است.

بوی به جا مانده از انسان در لباس‌های پوشیده و کثیف برای ساس بسیار جذاب است و همین امر باعث رشد حشره می‌شود. چنانچه این لباس‌ها کف زمین یا روی مبلمان قرار داشته باشند، به راحتی پخش می‌شوند.

محققان معتقدند شستشوی سریع لباس‌های چرک و خشک‌کردن آن در فضای آزاد بهترین روش برای رهایی از این حشرات است. درصورتی‌که امکان شستشوی سریع لباس‌ها وجود نداشته باشد، می‌توان آن‌ها را تا زمان شستشو در یک کیسه سربسته و دور از اتاق خواب و مبلمان نگهداری کرد.

وجود حشرات موذی و خون‌خوار کابوس صاحبان هتل، مهمانسرا و بیمارستان‌هاست؛ به ویژه در کشورهایی که میزبان مسافرهای بین‌المللی هستند.

ساس قبل از تغذیه به رنگ قهوه‌ای روشن و به شکل یک بیضی مسطح با اندازه ای حدود پنج میلی‌متر است و پس از مکیدن خون، متورم و تیره‌تر می‌شود. این حشرات می‌توانند بدون وجود غذا تا شش ماه زنده بمانند و احساس ناخوشایندی در فرد ایجاد کنند. باوجودیکه این حشرات توانایی پرش و پرواز ندارند، ولی به راحتی روی سطوح می‌خزند و در تمام ساختمان پخش می‌شوند. ملحفه، درز تشک و مبلمان مهمترین زیستگاه این حشرات هستند.

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *