افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار زردی کودکان را جدی بگیرید

 

999

  • بیش از نیمی از نوزادان (۶۰ تا ۸۰ درصد) بعد از روز سوم تولد دچار زردی می‌شوند و این زردی در روز چهارم به حداکثر می‌رسد که والدین باید نسبت به این بیماری آگاهی داشته باشند و به موقع برای درمان اقدام کنند.

زردی از جمله بیماری های شایعی است که دربین نوزادان وجود دارد. البته با پیشرفت علم و فناوری و دانش پزشکی امروزه دیگر جای نگرانی درباره این مسئله وجود ندارد. اما این گفته به  این معنی نیست که می توان از این بیماری قافل شد.

یک فوق تخصص نوزادان نسبت به پیگیری درمان زردی نوزادان در بدو تولد هشدار داد.

رویا چوپانی اظهار کرد: بیش از نیمی از نوزادان (۶۰ تا ۸۰ درصد) بعد از روز سوم تولد دچار زردی می‌شوند و این زردی در روز چهارم به حداکثر می‌رسد که والدین باید نسبت به این بیماری آگاهی داشته باشند و به موقع برای درمان اقدام کنند.
وی علت این نوع زردی را نارس بودن آنزیم کبدی نوزاد که عامل دفع زردی است، دانست و گفت: این نوع زردی فیزیولوژیک و طبیعی است که معمولا در آخر هفته اول بعد از تولد، برطرف می‌شود.
چوپانی تصریح کرد: به جز زردی فیزیولوژیک، زردی پاتولوژیک یا غیرطبیعی نیز وجود دارد که در برخی از نوزادان مشاهده می‌شود و علل آن ناسازگاری RH خون مادر و نوزاد است. درصورت عدم توجه والدین به درمان زردی در کودکان، احتمال بالا رفتن عدد زردی وجود داشته و در صورت بالا رفتن آن، آسیب‌های غیرقابل برگشت بر روی مغز و شنوایی خواهد گذاشت.
وی به باورهای غلط جامعه اشاره کرد و گفت: برخی افراد غیر متخصص به مادران برای جلوگیری از زردی توصیه‌هایی دارند که غذاهای سرد و گرم در جلوگیری از زردی تاثیر دارد؛ در حالی که زردی در نوزادان به هیچ یک از این موضوعات ارتباط نداشته و مادران باردار بهتر است به افراد متخصص گوش فرا دهند.
این فوق تخصص نوزادان افزود: مهم‌ترین توصیه برای پیشگیری و درمان زردی نوزاد، تغذیه هر چه سریع‌تر با شیر مادر است.
وی استفاده از روش‌های نوردرمانی و دستگاه فتوتراپ را از روش‌های درمان زردی در نوزادان دانست و گفت: استفاده از دستگاه فتوتراپ فقط با دستور پزشک در بیمارستان و در موارد محدود در منزل برای درمان زردی جایز است.
چوپانی استفاده از لامپ‌های فتوتراپ در منزل را نیز در صورتی توصیه کرد که زردی خفیف و نوزاد کامل و بدون هیچ گونه عفونت باشد.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *