افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار در مورد مصرف نوشیدنی های رژیمی

L060346

  • تحقیقات نشان داده است کسانی که روزانه بیش از ۴ فنجان نوشیدنی رژیمی مصرف می کنند ۳۰ درصد احتمال بیشتری برای افسرده شدن دارند. شاید با قطعیت نتوان رابطه علت و معلولی میان این دو پیدا کرد اما یافته های این تحقیقات ارزشمند است.

 

جایگزین کردن شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام، ساخارین و سوکرالوز با نوشیدنی های رژیمی پیامدهای زیانباری برای سلامتی دارد که به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:
۱- هیچ ارزش غذایی ندارد: بااینکه به هنگام مصرف نوشیدنی رژیمی هیچ کالری دریافت نمی کنند اما در همان حال هیچ چیزی که برای بدنتان مفید هم باشد به دست نمی آورید؛ بنابراین هیچ گاه نوشیدنی رژیمی را با آب که برای بسیاری از فرایندهای بندتان مفید و اساسی است جایگزین نکنید. آب گازدار را امتحان کنید.
۲- احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را بالا می برد: مصرف یک لیوان نوشیدنی رژیمی در روز با افزایش ۳۶ درصدی احتمال ابتلا به سندروم سوخت و سازی و دیابت در ارتباط است. درواقع این سندروم شرایطی را ازنظر سطح کلسترول، گلوکز و فشارخون ایجاد می کند که احتمال بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت را افزایش می دهد.
۳- اضافه وزن می آورد: شاید نوشیدنی رژیمی بدون کالری باشد اما به شما در کاهش وزن کمکی نمی کند. چگونگی اثرگذاری شیری کننده های مصنوعی در بدن نقش مهمی دارد اما دلیل دیگر روانی است به طوری که وقتی شما هیچ کالری مایع مصرف نمی کنید توجیه خوردن یک اسلایس اضافه از چیزبرگر و پیتزا آسان می شود.
۴- سردرد می آورد: آخرین تحقیقات روی آسپارتام که یک شیرین کننده است نشان می‌دهد که این ماده مصنوعی می تواند منجر به سردرد و میگرن در برخی افراد شود.
۵- دندان ها را خراب می کند: مصرف بیش از اندازه نوشیدنی های رژیمی مانند مصرف کوکائین می تواند به مرور زمان دندان ها و زیبایی لبخند را از بین ببرد که دلیل آن سیتریک اسید موجود در این نوشیدنی ها است.
۶- با افسردگی در ارتباط است: تحقیقات نشان داده است کسانی که روزانه بیش از ۴ فنجان نوشیدنی رژیمی مصرف می کنند ۳۰ درصد احتمال بیشتری برای افسرده شدن دارند. شاید با قطعیت نتوان رابطه علت و معلولی میان این دو پیدا کرد اما یافته های این تحقیقات ارزشمند است.
۷- استخوان ها را تحلیل می برد: می دانیم که زنان سالمند در مقایسه با مردان بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند. نوشیدنی های رژیمی این مشکل را پیچیده تر می کنند. به طوری که زنان تقریباً ۴ درصد بیشتر از مردان دچار تراکم پایین مواد معدنی در استخوان هستند.
۸- برای قلب مضر است: محققان می گویند یک‌بارمصرف نوشیدنی رژیمی در روز می تواند مشکلاتی چون حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری های قلبی و عروقی را به همراه داشته باشد؛ اما این موضوع نیازمند تحقیقات بیشتر است.

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *