افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار در مورد مایکروویو و غذاهایی که نباید در آن گذاشت

هشدار در مورد مایکروویو و غذاهایی که نباید در آن گذاشت

  • هر کس به شما گفته که می‌شود تخم مرغ درسته و سالم را در مایکروویو گذاشت یا سر به سرتان گذاشته، یا دروغ می‌گوید یا آگاهی کافی در این باره ندارد و همین جا ما در این خصوص و در حضور شما ابراز تاسف می‌کنیم که نه تنها نمی‌شود آن را در مایکروویو پخت بلکه حتی نمی‌شود تخم مرغ را در مایکروویو آب‌پز هم کرد.

 

دستگاه مایکروویو از جمله وسایلی است که این روزها تقریبا در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود اما به نظر می‌رسد این وسیله نیز مانند هر وسیله دیگری فرهنگ و روش استفاده خاص خودش را دارد. منتها مشکل این جاست که برخی برداشت درست و صحیحی از نحوه استفاده از این دستگاه ندارند که گاه منجر به فاجعه می‌شود.

بی‌حکمت نیست اگر قدیمی‌ها گفته‌اند مرغی که انجیر می‌خورد، نوکش کج است. گویاتر و شیواترش را اگر بخواهید بدانید این می‌شود که هر کسی یا هر چیزی را برای کار خاصی ساخته‌اند.

حالا حکایت وسایل و دستگاه‌هایی است که این روزها برای راحت‌تر شدن زندگی ابداع می‌کنند و در اختیار ما و شما قرار می‌دهند. منتها بعضی‌ها معلوم نیست بر اساس کدام منطق و تفکر استفاده‌های غیرمعمول از هر وسیله را دال بر خوش‌فکری و نابغه بودن خود می‌گیرند. نمونه‌اش همین مایکروویو است که در ایران به عنوان دستگاه کار راه‌انداز شناخته شده است و تقریبا کمتر کسی مقید به استفاده صحیح و اصولی از آن است.پیش‌تر در مطالبی چند از راه و رسم درست به کارگیری صحیح مایکروویو برای شما صحبت کردیم و اکنون می‌خواهیم بگوییم که چه چیزهایی را نمی‌شود و اصلا نباید در این دستگاه گذاشت و منتظر گرفتن نتیجه‌ی خوب و مثبت شد. با بنیتا همراه باشید. این بار را دیگر حتما همراه باشید!

تخم مرغ درسته و سالم
هر کس به شما گفته که می‌شود تخم مرغ درسته و سالم را در مایکروویو گذاشت یا سر به سرتان گذاشته، یا دروغ می‌گوید یا آگاهی کافی در این باره ندارد و همین جا ما در این خصوص و در حضور شما ابراز تاسف می‌کنیم که نه تنها نمی‌شود آن را در مایکروویو پخت بلکه حتی نمی‌شود تخم مرغ را در مایکروویو آب‌پز هم کرد. می‌دانید چرا؟ مایکروویو را با هدف پخت‌وپز سریع ساخته‌اند و به همین دلیل حرارت زیادی تولید می‌کند و حرارتی که ایجاد می‌شود رطوبت و آب مواد غذایی را می‌گیرد. حالا شما تصور کنید که وقتی تخم مرغ تخم مرغ درسته و سالم را در مایکروویو می‌گذارید چه راه خروجی برای بخار آب و رطوبت خود دارد؟ نتیجه این می‌شود که بخار تخم مرغ به پوسته فشار می‌آورد و چون آستانه‌ی تحمل پوسته تخم مرغ خیلی پایین است چیزی شبیه به انفجار اتفاق می‌افتد! یعنی مایکروویو شما را چنان به گند می‌کشد که… ما که می‌گوییم به دردسر و خطرش نمی‌ارزد. حالا خود دانید!

آب

شاید تعجب کنید اگر بگوییم که آب دشمن مایکروویو است. وقتی آب در این دستگاه گرما می‌بیند، برخلاف زمانی که روی اجاق به جوش می‌آید، حباب تولید نمی‌کند چون اصلا فرصتش را پیدا نمی‌کند و تا به خودتان بیایید می‌بینید که آب بخار شده است و احتمالا بخار آب بلاهایی سر مایکروویو شما آورده است. به عوض این کار، مثل همیشه آب را در کتری بریزید، درش را بگذارید و روی شعله‌ی اجاق گاز قرار دهید و جوش بیاورید. البته ناگفته نماند می‌توانید در حد گرم کردن آب از مایکروویو استفاده کنید. تازه همین را هم از ما نشنیده بگیرید!

گوشت یخ‌زده
آب کردن یخ گوشت منجمد در مایکروویو حکایت خودش را دارد. اطراف و حاشیه‌ی گوشت چون نازک‌تر است خیلی سریع پخته می‌شود ولی یخ مغز و وسط آن به این زودی‌ها وارنمی‌رود. باز کردن یخ گوشت در مایکروویو، محیط این دستگاه را برای رشد و تکثیر باکتری‌ها آماده و مناسب می‌کند. بیایید به خود و خانواده‌ی خودتان رحم کنید و گوشت را از شب قبل از فریزر درآورید و در طبقات پایین‌تر یخچال بگذارید تا یخ‌ اش آب شود و روز بعد هر بلایی که دلتان خواست سرش بیاورید!

ورق آلومینیوم

این که دیگر گفتن ندارد و کمتر کسی پیدا می‌شود که نداند اگر ورق آلومینیوم را داخل مایکروویو گذاشت باید پولی را که بابت خرید این دستگاه داده هدر رفته تلقی کند چون بر اثر حرارت بسیار زیاد درون مایکروویو، ورق آلومینیوم به دلیل نازک بودن آتش می‌گیرد و… خدا نصیب گرگ بیابان نکند!

میوه تازه

قبل از این که بخواهید با استفاده از مایکروویو به خیال خودتان کمپوت یا مربا درست کنید بد نیست بدانید که دانه‌های انگور منفجر می‌شوند، سیب می‌ترکد و همین طور الی آخر… بقیه‌اش را خودتان حدس بزنید!

ظرف‌های یک بار مصرف
همین جوری هم پزشکان و پژوهشگران بر سر و کله‌ی خود می‌کوبند که در ظرف‌های یک‌بار مصرف غذا نخورید و یا دست‌کم غذای گرم و داغ داخل آن‌ها نریزید، آن وقت تو خیال داری باقی مانده‌ی غذاهای دیشب را در این ظرف‌ها بریزی و داخل مایکروویو بگذاری تا گرم شود!؟ می‌دانی چه اتفاقی می‌افتد؟ ظرف یک بار مصرف از شدت حرارت آب می‌شود و دستگاه را گرفتار چنان مصیبتی می‌کند که بعید است دیگر جرات کنی طرفش بروی!

فلفل تند
بلای خاصی سر خود فلفل نمی‌آید اما همین که در مایکروویو را باز کنی به دلیل فعل و انفعالات شیمیایی ناشی از حرارت چشم و حلق‌ات چنان به سوزش می‌افتد که همان لحظه، دوپا که داری احتمالا چهارتای دیگر قرض می‌کنی و به سمت هوای آزاد پا به فرار Escape می‌گذاری!

پاکت‌های کاغذی
آتش می‌گیرد، گاز سمی تولید می‌کند و مریض می‌شوی. از این ساده‌تر نمی‌توانستیم توضیح بدهیم!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

منبع : رکنا

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *