افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار در مورد عوارض و خطرات رابطه جنسی از مقعد

34450_986

  • در تماس مقعدي مدت زمان تماس با ترشحات جنسي بيشتر است و لذا خطر كسب عفونت هم بيشتر خواهد بود. از طرف ديگر چون احتمال آسيب و آزردگي مخاط وجود دارد بنابراین خطر تماس با خون آلوده نيز اضافه مي‌شود و احتمال مبتلا شدن فرد باز هم بيشتر خواهد شد

 

 یک متخصص پزشکی اجتماعی گفت: «در تماس جنسي مقعدی، بيشترين خطر انتقال ويروس وجود دارد و هر دو شریک جنسی در تماس مقعدی در خطر آلودگی به عفونت قرار می‌گیرند.»

دکتر محمدرضا هدایتی‌مقدم  گفت: «در تماس مقعدي مدت زمان تماس با ترشحات جنسي بيشتر است و لذا خطر كسب عفونت هم بيشتر خواهد بود. از طرف ديگر چون احتمال آسيب و آزردگي مخاط وجود دارد بنابراین خطر تماس با خون آلوده نيز اضافه مي‌شود و احتمال مبتلا شدن فرد باز هم بيشتر خواهد شد.»

وی در ادامه افزود: «نكته مهم ديگر اين است كه ابتلا به عفونت‌های آمیزشی مثل سوزاک، زخم تناسلي يا تبخال تناسلي خطر انتقال HIV را افزايش مي‌دهد. يعني اگر كسي مبتلا به يكي از اين عفونت‌ها باشد و با فرد ديگري رابطه جنسي برقرار كند خطر ابتلا به عفونت HIV در اين فرد و شريك جنسي او بيشتر از هر زمان ديگري خواهد بود.»

این متخصص پزشکی اجتماعی یادآور شد: «متاسفانه برخي از بيماري‌هاي آمیزشی هم ممكن است كاملا بي‌علامت باشند بنابراین نداشتن ترشح عفوني يا زخم در دستگاه تناسلي دليل سالم بودن فرد نخواهد بود. خوشبختانه اگر عفونت‌های آمیزشی تشخيص داده شود و درمان شود خطر انتقالHIV هم بسيار کمتر از زماني خواهد بود كه فرد مبتلا به يك عفونت آميزشي باشد.»
محمدرضا هدایتی‌مقدم در نهایت خاطرنشان کرد: «افرادی که رفتارهای پرخطر جنسی دارند حتما بايد مشاوره شوند تا از خطرات آلودگی به HIV آگاه شوند. در حال حاضر مشاوره و در صورت لزوم آزمایش از نظر HIV در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری و عفوني در سراسر کشور به طور رایگان انجام می‌شود.»

 

 

منبع : سلامانه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *