افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار در مورد خطرات سکته مغزی پس از اصلاح سر

4675803_336

  • به گفته محققان، این سندروم خطرناک زمانی رخ می‌دهد که با خم شدن گردن به سمت عقب، یکی از عروق اصلی گردن کشیده و پاره می‌شود که در نتیجه باعث انسداد جریان خون به مغز یا ایجاد لخته‌های خونی می‌شود و خون‌رسانی به مغز را محدود می‌کند.

 

سندروم سالن زیبایی، مشکل نادر اما خطرناکی است که به دلیل خم شدن سر به عقب ایجاد می‌شود. در آرایشگاه‌ها و بعد از اصلاح سر، معمولا آرایشگرها اقدام به شستشوی موهای مشتری می‌کنند. در این حالت، روشویی‌هایی که در چنین محیط‌هایی تعبیه شده‌اند، به گونه‌ای هستند که سر از قسمت پشت گردن روی لبه آن قرار می‌گیرد و سر به عقب خم می‌شود.

به گفته محققان، این سندروم خطرناک زمانی رخ می‌دهد که با خم شدن گردن به سمت عقب، یکی از عروق اصلی گردن کشیده و پاره می‌شود که در نتیجه باعث انسداد جریان خون به مغز یا ایجاد لخته‌های خونی می‌شود و خون‌رسانی به مغز را محدود می‌کند.
پزشکان معتقدند که احتمال بروز چنین سندرومی بسیار کم است ولی هر از گاهی این مشکل ممکن است رخ دهد. از عبارت «سندروم سالن زیبایی» اولین بار در دنیا در سال ۱۹۹۳ استفاده شد. این سندروم بعد از مشاهده ۵ مورد جداگانه در زنان ۵۴ تا ۸۴ ساله شناسایی شد که بعد از مراجعه به آرایشگاه و شستشوی سر به بیمارستان مراجعه کرده بودند. ۴ نفر از این زنان دچار سکته مغزی شدند که منجر به آسیب دائمی مغز شد.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *