افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار درباره نوعی عفونت انگلی اسهال زا در استخرها

هشدار درباره نوعی عفونت انگلی اسهال زا در استخرها

  • مسئولان CDC می‌گویند که کریپتوسپوریدیوم، شایع‌ترین علت ابتلا به اسهال است و زمانی سرایت می‌کند که افراد سالم با مدفوع فرد آلوده تماس پیدا کنند. در این صورت، افراد برای مدت ۳ هفته به اسهال آبکی، گرفتگی عضله‌های شکم، حالت تهوع وو استفراغ مبتلا می‌شوند.

 

مقامات بهداشتی آمریکا هشدار دادند که در طی ۲ سال اخیر، شیوع نوعی عفونت انگلی اسهال‌زا در استخرهای شنا و مکان‌های آبی مخصوص بازی ۲ برابر شده است. براساس جدیدترین گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، در سال ۲۰۱۶ حداقل ۳۲ مورد ابتلا به انگل کریپتوسپوریدیوم گزارش شده است، درحالی که تعداد موارد ابتلا به این انگل در سال ۲۰۱۴ فقط ۱۶ مورد بود.

این گزارش در CDC’s Morbidity and Mortality Weekly Report منتشر شده است. مسئولان CDC می‌گویند که کریپتوسپوریدیوم، شایع‌ترین علت ابتلا به اسهال است و زمانی سرایت می‌کند که افراد سالم با مدفوع فرد آلوده تماس پیدا کنند. در این صورت، افراد برای مدت ۳ هفته به اسهال آبکی، گرفتگی عضله‌های شکم، حالت تهوع و استفراغ مبتلا می‌شوند.

علاوه بر این، کریپتوسپوریدیوم می‌تواند زندگی افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند را به خطر بیندازد. دکتر میشل لاوسا (از مسئولان CDC) می‌گوید: «هر فرد مبتلا به کریپتوسپوریدیوم می‌تواند ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون اووسیت (oocysts) را از بدن خودش منتشر کند که همان کریپتوسپوریدیوم در مرحله بیماری‌زا است. بلعیدن ۱۰ اووسیت یا کمتر از آن توسط شناگران می‌تواند باعث ابتلا به این بیماری اسهال‌زا شود.

بنابراین، وارد شدن مقدار کمی از آب استخر به درون دهان شناگران هم می‌تواند مشکل‌ساز باشد». به‌گفته دکتر لاوسا، کریپتوسپوریدیوم نسبت به کلر مقاوم است و می‌تواند در آب‌های حاوی کلر کافی نیز به مدت ۱۰ روز زنده بماند.

اووسیت‌ها دارای پوسته بیرونی سختی هستند که آن‌ها را در مقابل مواد شیمیایی ضدعفونی‌کننده بسیار مقاوم می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود که افراد بیمار تا بهبودی کامل و برای پیشگیری از بیماری شدن دیگران، دور استخر رفتن را خط بکشند.

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *