افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار درباره نامنظم زدن ضربان قلب در زنان

هشدار درباره نامنظم زدن ضربان قلب در زنان

1431906812-215935-3

متخصصان قلب و عروق تحقیقات جدیدی بر روی نا منظم زدن قلب انجام داده اند و هشدار درباره نامنظم زدن ضربان قلب در زنان را داده اند که باعث بروز آریتمی قلبی می شود اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب .

بررسی جدید محققان نشان می دهد ضربان نامنظم قلب برای سلامت زنان بیش از مردان خطرناک است.

آریتمی قلبی یا بی نظمی ضربان قلب، فاکتور بسیار قوی در بروز سکته، بیماری قلبی، نارسایی قلبی و مرگ در زنان بیش از مردان است.

آریتمی قلبی زمانی رخ می دهد که سیگنال های الکتریکی سریع و نامنظم موجب می شوند دو حفره بالایی قلب به شیوه ایی غیرعادی منقبض شوند.

این شرایط عمدتاً با احتمال افزایش سکته مرتبط است چراکه ریتم نامنظم قلب موجب انباشته شدن و لخته شدن خون در عروق می شود.

محققان دانشگاه آکسفورد انگلستان بعد از بررسی ۳۰ مطالعه متشکل از ۴.۳ میلیون بیمار دریافتند زنان مبتلا به آریتمی قلبی بیش از مردان دارای شرایط مشابه، دچار سکته خواهند شد.

همچنین محققان دریافتند زنان مبتلا به آریتمی قلبی در مقایسه با مردان ۹۳ درصد بیشتر در معرض مرگ ناشی از این شرایط هستند، ۵۵ درصد بیشتر دچار حمله قلبی، ۱۶ درصد بیشتر دچار نارسایی قلبی و ۱۲ درصد بیشتر به هر دلیل دیگری می میرند.

محققان اذعان داشتند آریتمی قلبی، علت اصلی بیماری قلبی و سکته در سراسر جهان است به طوریکه در سال ۲۰۱۰ حدود ۳۳.۵ میلیون نفر مبتلا به این عارضه شدند.

دکتر سوزان استینبوم، سرپرست تیم تحقیق، در این باره گفت: «وضعیت آریتمی قلبی از آن جهت در زنان بدتر است که علائم آن به اندازه مردان مشهود نیست. از اینرو دیر تشخیص داده شده یا در قالب بیماری قلبی تشخیص داده نمی شود.»

وی افزود: «از آنجایی که زنان علائمی نظیر خستگی یا کوتاهی نفس هایشان را ناشی از استرس یا احساس خستگی تلقی می کنند تا علائم هشدار دهنده بیماری قلبی، از اینرو دیر به پزشک مراجعه نموده و دیر بیماری در آنها تشخیص داده می شود از اینرو عوارض جانبی آن در زنان بیشتر خواهد بود.»

پززشکین : هشدار درباره نامنظم زدن ضربان قلب در زنان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *