افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار درباره مینی سکته را جدی بگیرید

  • مینی سکته یا حمله ایسکمی گذرا (TIA) به حالت و شرایطی گذرا و ناپایدار از عملکرد ناقص و ناکامل مغز یا بخشی از آن گفته می‌شود که دلیل آن اختلال در خون رسانی( ایسکمی) به مغز است.

 

مطالعات نشان می‌دهد سکته مغزی خفیف (مینی سکته) می‌تواند هشداری برای بروز سکته شدیدتر باشد و با درمان سریع و موثر سکته خفیف می‌توان ‌احتمال بروز سکته کامل را تا ۸۰ درصد کاهش داد.

مینی سکته یا حمله ایسکمی گذرا (TIA) به حالت و شرایطی گذرا و ناپایدار از عملکرد ناقص و ناکامل مغز یا بخشی از آن گفته می‌شود که دلیل آن اختلال در خون رسانی( ایسکمی) به مغز است. به بیان ساده زمانی که خون‌رسانی به مغز مختل شود ولی شدت و زمان این اختلال در حدی نباشد که منجر به سکته (مرگ بخشی از بافت) شود، حمله ایسکمیک گذرا رخ داده است.معمولا مشکلات گفتاری یا فلجی ناشی از این حمله در عرض چند دقیقه بهبود می‌یابد.
مطالعات محققان مرکز پزشکی دانشگاه لویولا در ایلینوی نشان می‌دهد TIA می‌تواند هشداری برای سکته کامل باشد و باید به سرعت درمان شود. این مطالعه نشان می‌دهد درمان سریع این حمله می‌تواند احتمال بروز سکته کامل را تا ۸۰ درصد کاهش دهد. معمولا بروز TIA یک تشخیص اورژانسی است و باید در اسرع وقت درمان شود. معمولا تا ۳۰ روز پس از بروز TIA، ۵ تا ۱۰ درصد شانس یک سکته جدی وجود دارد و ۱۵ تا ۲۰ درصد افرادی که سکته کامل داشته‌اند، بروز TIA را گزارش کرده‌اند.
در آمریکا، سالا حدود ۲۰۰ هزار نفر دچار مینی سکته می‌شوند. مطالعات نشان می‌دهد علاوه بر درمان های پزشکی، راهکارهایی مانند ورزش منظم، کاهش شاخص توده بدنی، اجتناب از الکل و سیگار و رژیم غذایی مدیترانه‌ای در افراد مبتلا به TIA برای جلوگیری از سکته کامل ضروری است.

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *