افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار درباره مصرف نودل و خطرات آن

  • طی یک مطالعه از سوى یک متخصص گوارش معده که با دوربین معده فردى را دو ساعت پس از خوردن نودل مورد تحلیل قرار داد، مشخص شد که نه تنها نودل‌ها به آسانى هضم نمى شوند، که با جذب مواد مغذی و غذایى در معده ممانعت می‌کنند که در نهایت به دلیل ورود ماده هضم نشده به روده از بدن دفع مى شوند.

 

تحقیقات نشان می‌دهد علاوه بر مضر بودن برای سلامتى ممکن است زندگی افراد را به خطر بیاندازد. افزون بر این یکی دیگر از عارضه هاى بزرگ نودل چاقى است.
ترتیارى بوتیل هیدروکینون (tbhq) یک افزودنی غذایی و محصول جانبی تولید شده در صنعت نفت است که در برخى مواد غذایى فورى مورد استفاده قرار مى گیرد.
این ماده افزودنی در برخى نودل‌ها به چشم می‌خورد و نمک، شکر، روغن پالم، آرد گندم، رنگ‌ها و طعم دهنده هاى مصنوعى از دیگر مواد تشکیل دهنده آنها به شمار می‌آید.
همچنین این غذای خوشمزه با نمک، ادویه، شکر و مونو سدیم گلوتامات طعم دار می‌شود.
طی یک مطالعه از سوى یک متخصص گوارش معده که با دوربین معده فردى را دو ساعت پس از خوردن نودل مورد تحلیل قرار داد، مشخص شد که نه تنها نودل‌ها به آسانى هضم نمى شوند، که با جذب مواد مغذی و غذایى در معده ممانعت می‌کنند که در نهایت به دلیل ورود ماده هضم نشده به روده از بدن دفع مى شوند.
از طرفی در بسیاری از تحقیقات نشان داده شد که رنگ‌ها و طعم دهنده‌های مصنوعی موجب از بین رفتن سلول‌های بدن می‌شود.
نودل حاوی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلی گرم سدیم و مقدار زیادی آرد گندم است و اگر می‌خواهید سالم بمانید از مصرف مداوم نودل پرهیز کنید.
گفتنی است؛ در کشور کره جنوبی نودل به طور مداوم مصرف می‌شود به طوری که ۱۱ هزار نفر از این غذای فوری به طور منظم استفاده می‌کنند و در معرض خطر ابتلا به دیابت، سندرم متابولیک و سکته مغزی قرار دارند. به همین دلیل متخصصان مصرف غذاهای سالم خانگی را توصیه می‌کنند.
منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *