افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار درباره مرگ بار بودن کنسروهای باد کرده

  • افزودن بیش از حد مجاز مواد نگهدارنده به غذا و کنسروها می‌تواند باعث نگهداری بیشتر این مواد غذایی شود اما باید توجه داشته باشیم که این اقدام می‌تواند به سلامتی انسان‌ها صدمه وارد کند.

 

یک متخصص صنایع غذایی گفت: ورود عامل آلوده به کنسرو باعث باد کردن آن می‌شود که در نتیجه سمی خطرناک به اسم بوتولیسم تولید کرده که هر یک گرم از آن می‌تواند باعث مرگ چندین نفر شود.

متخصص صنایع غذایی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص مواد نگهدارنده افزودنی به مواد غذایی توضیح داد: در حال حاضر از نمک‌ها و نمک سرکه به عنوان مواد نگهدارنده محصولات غذایی استفاده می‌شود.

وی گفت:‌در گذشته از مشتقات بنزوئین به عنوان مواد نگهدارنده غذایی استفاده می‌شد که پس از گذشته چندین سال با تحقیقات انجام شده مشخص شد که این مواد خاصیت سرطان‌زایی دارند.

این متخصص صنایع غذایی ادامه داد: افزودن بیش از حد مجاز مواد نگهدارنده به غذا و کنسروها می‌تواند باعث نگهداری بیشتر این مواد غذایی شود اما باید توجه داشته باشیم که این اقدام می‌تواند به سلامتی انسان‌ها صدمه وارد کند و همچنین زمانی که جایگزین‌های مناسبی برای برخی از مواد نگهدارنده مضر وجود دارد، نباید از این مواد استفاده کرد.

نوذری تصریح کرد:در حال حاضر از مواد نگهدارنده جدید به جای مشتقات بنزوئین در نوشیدنی‌ها از آن استفاده می‌شود و ضرری به بدن وارد نمی‌کند و برخی از مواد نگهدارنده خاصیت مخمری دارند که می‌توان به ازای هر یک تن ماده غذایی ۱۴ گرم از آنها استفاده کرد که این موضوع باعث می‌شود سلامتی انسان‌ها مورد تهدید قرار نگیرد.

وی گفت: متأسفانه صنایع غذایی کشور ما نسبت به استانداردهای جهانی به روز نشده و امیدواریم پیشرفت بیشتری برای رسیدن به استانداردهای جهانی و رقابت داشته باشیم.

این متخصص صنایع غذایی در خصوص استانداردهای لازم برای کنسروهای غذایی نیز توضیح داد:‌ لاک استفاده شده در کنسرو باید از ضخامت کافی برخوردار باشد تا عامل آلودگی نتواند به آن بروز کند.

نوذری تصریح کرد: ورود عامل آلوده به کنسرو باعث باد کردن آن می‌شود که در نتیجه سمی خطرناک به اسم بوتولیسم تولید کرده که هر یک گرم از آن می‌تواند باعث مرگ چندین نفر شود.

وی در پایان گفت: سلامت کنسرو به نوع مواد نگهدارنده،‌ خط تولید آن و ظرف کنسرو بستگی دارد.

 

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *