افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار درباره به خطر افتادن سلامت کودکان با این نشانه ها

هشدار درباره به خطر افتادن سلامت کودکان با این نشانه ها

  • کاهش وزن بدون دلیل در کودکان نگران کننده است. ولی نوسانات جزئی طبیعی است. کاهش وزن شدید و ناخواسته می تواند نشانه ای از یک مشکل باشد. این مهم است که در اسرع وقت متخصص اطفال فرزند شما را ببیند.

 

بعضی وقت ها کودکان علائم غیر معمولی از خود نشان می دهند که البته بیشتر آنها طبیعی است و دلیلی برای نگرانی نیست. با این حال برخی از نشانه ها هستند که به یک مسئله بزرگتر اشاره می کنند. والدین باید از این نشانه ها اطلاع داشته باشند که در صورت مشاهده این علائم فرزند خود را نزد پزشک ببرند.

نشانه به خطر افتادن سلامت کودک:

۱- درد شکم در کودک:

دل درد به امری عادی برای برخی از بچه ها بخصوص آنهایی که طبق رژیم غذایی جدید کار می کنند تبدیل شده است. سعی کنید غذاهای جدید و یا  حتی گاه گاه مواد غذایی ناسالم را نخورید. اگر شما متوجه یکی از علائم زیر در کودک خود شدید این نشانه هایی از یک مشکل بزرگتر است.

درد شکم در سمت راست و پایین، استفراغ، اسهال، حساسیت معده در هنگام لمس آن، که این می تواند آپاندیست باشد. اما یک تفاوت کلیدی بین آپاندیست و معده است که در آن درد آپاندیست در طول زمان  بدتر می شود تا درد معده.

خستگی شدید:

اگر کودک شما علائم خستگی از خود نشان می دهد و یا به نظر می رسد انرژی لازم برای انجام کار ندارد ممکن است یک مشکل وجود داشته باشد‌ عوامل متعددی برای خستگی شدید وجود دارد. دکتر شما طیف وسیعی از را در اختیار دارد از جمله کم خونی، سوء جذب مواد غذایی، سر درد و افسردگی را بررسی می کند. این گزینه مهم است که پزشک با نوجوان صحبت کند بدون اینکه شما در اتاق حضور داشته باشید. این امکان وجود دارد کودک شما از بحث یا مشکلاتی ناراحت باشد و بخواهد در کنار پزشک این ها را بگوید و شما از مسائل اجتماعی و پزشکی او دخالت نکنید.

۳- مشکلات تنفسی کودک:

نزدیک به ۱۰ درصد از کودکان ایالت متحده، به آسم مبتلا هستند. نشانه مشکلات تنفسی در هنگام ورزش یا بازی شامل صدای سوت هنگام بازدم، تنگی نفس یا اشکال در دوره نقاهت بعد از یک عفونت تنفسی است. درمان آسم را خوب نمی کند اما کمک می کند که علائم و حملات آسم به حداقل برسد.‌ اگر شما متوجه چنین مشکلات تنفسی در فرزندتان شدید موضوع را با پزشک متخصص اطفال در میان بگذارید.

کاهش وزن:

کاهش وزن بدون دلیل در کودکان نگران کننده است. ولی نوسانات جزئی طبیعی است. کاهش وزن شدید و ناخواسته می تواند نشانه ای از یک مشکل باشد. این مهم است که در اسرع وقت متخصص اطفال فرزند شما را ببیند.

۵- تشنگی شدید کودک:

شما آب کافی برای انجام بازی و جنب و جوش دارید. اما تشنگی شدید چیز دیگری است. اگر شما متوجه شدید فرزند شما از نوشیدن آب سیر نمی شود یا به نظر می رسد نمی تواند تشنگی خود را برطرف کند به پزشک مراجعه کنید زیرا احتمال دیابت وجود دارد.‌ با توجه به گزارشات پزشکی حدود ۱۵۱ هزار نفر از افراد زیر ۲۰ سال در ایالت متحده مبتلا به دیابت نوع ۱ مبتلا هستند. تشنگی بیش از حد می تواند نشانه ای از یک بیماری باشد.

علائم دیگر آن شامل افزایش ادرار، گرسنگی شدید، از دست دادن وزن و خستگی است. اگر هر یک از این نشانه ها در فرزند شما دیده شد یک وقت ملاقات با پزشک بگیرید. دلایل بسیاری در سراسر سال برای فرزند در حال رشد شما برای مراجعه به پزشک وجود دارد. هنگامی که کودک شما علائم جدی دارد برای درمان او زود اقدام کنید. قبل از اینکه عوارض بدتری به وجود بیاید.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *