افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار درباره به خطر افتادن سلامتی با گوشت قرمز

هشدار درباره به خطر افتادن سلامتی با گوشت قرمز

  • استفاده از رژیم غذایی غربی خطر ابتلا به بیماری نقرس را در فرد ایجاد می‌کند و در واقع این بیماری نوعی از آرتریت محسوب می‌شود که نیم میلیون از بزرگسالان را در انگلستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما با این حال می‌توان با رژیم غذایی غنی از میوه، سبزیجات، آجیل، غلات سبوس دار از این بیماری جلوگیری کرد.

 

دانشمندان دریافته‌اند که مصرف گوشت قرمز شانس ابتلا به بیماری آلزایمر، دیابت، بیماری قلبی و عروقی و سرطان را افزایش می‌دهد.

گوشت گاو و گوشت بره خطر ایجاد سکته مغزی، عفونت‌های کلیوی و کبد و بیماری‌های ریوی را در افرادی که بیش از حد از این گوشت‌ها استفاده می‌کنند افزایش می‌دهد، اما کسانی که از گوشت مرغ و ماهی استفاده می‌کنند نسبت به بقیه افراد ۲۵ درصد شانس ابتلا به این بیماری‌ها در آن‌ها کاهش می‌یابد.
استفاده از رژیم غذایی غربی خطر ابتلا به بیماری نقرس را در فرد ایجاد می‌کند و در واقع این بیماری نوعی از آرتریت محسوب می‌شود که نیم میلیون از بزرگسالان را در انگلستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما با این حال می‌توان با رژیم غذایی غنی از میوه، سبزیجات، آجیل، غلات سبوس دار از این بیماری جلوگیری کرد.
تحقیقات نشان می‌دهند رژیم غذایی سالم باعث می‌شود که سطح اسید اوریک پایین آید و در نهایت از بروز بیماری نقرس جلوگیری می‌شود.
محققان مریلند در موسسه ملی سرطان بر روی ۵۳۶ هزار نفر از زنان و مردان بین ۵۰ تا ۷۰ سال به مدت ۱۶ سال تحقیقاتی را انجام دادند و به این نتیجه رسیدند، افرادی که گوشت قرمز مصرف می‌کنند ۲۶ درصد شانس ابتلا به بیماری نسبت به بقیه افراد در آن‌ها افزایش می‌یابد.
مقادیر بالای آهن هم در گوشت قرمز باعث می‌شود که شانس بیماری را در افراد بالا ببرد.

همچنین نیترات و نیتریت موجود در گوشت قرمز خطر ایجاد سرطان‌های مختلف را در بدن افراد بیشتر می‌کند.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *