افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار خانم ها زیاد کار نکنند

qniqzdek8im42sa4yh1

  • زنان پرکارتر بیش از ۳ برابر دیگر زنان در معرض ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان غیرپوستی و دیابت، در حدود سه برابر بیشتر در معرض ریسک ابتلا به آسم و در حدود چهار برابر در معرض ریسک ابتلا به آرتروز قرار داشتند.

در سراسر دنیا میلیون ها خانم مشغول کار هستند که هر کدام به نحوی فعالیتی را انجام می دهند. تحقیقات نشان داده است که کار بیش از اندازه در طول روز برای خانم ها پیامدهای نامناسبی دارد. اما سوال اینجاست که بهترین تایم کاری برای خانم ها چند ساعت است. 

بیش از ۶۰ ساعت کار در هفته دارای بیشترین تاثیرات آسیب زا بر سلامت زنان است.
مطالعات محققان دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می دهد ساعات کاری طولانی در هفته، بخصوص در مورد زنان، آسیب های جدی برای سلامت زنان به همراه دارد.

آلارد دمب، سرپرست تیم تحقیق، در این مورد می گوید: «افرادی که چندین سال است عادت به ساعات کاری طولانی در هفته دارند، به شدت در معرض ریسک ابتلا به بیماری های مزمن در سنین بالا هستند.»

به گفته دمب، به نظر می رسد این ارتباط بین ساعات کار طولانی و بیماری در مردان کمتر مشاهده می شود، اما به شکل فاحشی در زنان بارزتر است.

محققان با مقایسه مردانی که بیش از ۶۰ ساعت در هفته کار می کردند با مردانی که ۳۰ تا ۴۰ ساعت کار می کردند دریافتند مردانی که ساعات کار طولانی ای داشتند دو برابر در معرض ریسک ابتلا به آرتروز یا آرتروز روماتوئید قرار داشتند.

اما این ریسک در مورد سایر بیماری های مزمن یا جدی در مردان افزایش قابل توجهی نداشت. در حقیقت مردانی که ۴۱ تا ۵۰ ساعت در هفته کار می کردند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی، بیماری ریه و افسردگی قرار داشتند.

اما زمانیکه محققان زنان با بیش از ۶۰ ساعت کار در هفته را با زنان دارای ساعت کاری ۳۰ تا ۴۰ ساعت در هفته مقاسه کردند دریافتند زنانی که طولانی مدت کار می کنند بسیار در معرض ابتلا به بیماری های گوناگون قرار دارند.

زنان پرکارتر بیش از ۳ برابر دیگر زنان در معرض ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان غیرپوستی و دیابت، در حدود سه برابر بیشتر در معرض ریسک ابتلا به آسم و در حدود چهار برابر در معرض ریسک ابتلا به آرتروز قرار داشتند.

افزایش این ریسک در زنان با بالا رفتن ساعت کاری به بیش از ۴۰ ساعت آغاز می شود.

این مطالعه شامل اطلاعات مربوط به عادات کاری حدود ۷۵۰۰ زن و مرد آمریکایی بود که بیش از سه دهه شاغل بودند. اکثر شرکت کنندگان در این مطالعه، ساعات کاری بالای ۵۰ ساعت در هفته داشتند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *