افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشداره سرفه مزمن و بروز این ۴ بیماری خطرناک

  • این بیماری در ابتدا با علائم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، سرفه ی خفیف و تب شروع می شود و پس از یک یا دو هفته سرفه های شما شدیدتر می شود. برای درمان فوری باید به پزشک مراجعه نمایید؛ چون سیاه سرفه درمان نشده می تواند به ذات الریه تبدیل شود.

 

سرفه ی مزمن با مراجعه به پزشک به راحتی درمان می شود، اما اگر سرفه بیش از دو هفته به طول انجامید، باید توسط یک پزشک معاینه شوید. در بدترین حالت ممکن، پزشک می تواند یکی از این بیماری های ترسناک را تشخیص دهد.

احتمال بیماری در بدن با وجود سرفه ی مزمن

سیاه سرفه:

در حالی که این بیماری اساساً پس از معرفی واکسن، ریشه کن شده است، اما به علت امتناع بعضی از مردم از واکسینه شدن، تعدادی از افراد به سیاه سرفه مبتلا می شوند و تعدادی از این افراد فوت می کنند.

این بیماری در ابتدا با علائم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، سرفه ی خفیف و تب شروع می شود و پس از یک یا دو هفته سرفه های شما شدیدتر می شود. برای درمان فوری باید به پزشک مراجعه نمایید؛ چون سیاه سرفه درمان نشده می تواند به ذات الریه تبدیل شود. سیاه سرفه با آزمایش خون و رادیوگرافی قفسه ی سینه تشخیص داده می شود و با آنتی بیوتیک درمان می شود.

سرطان ریه:

۶۵ درصد از افراد مبتلا به سرطان ریه در زمان تشخیص سرفه ی مزمن داشته اند. اغلب اوقات این تنها نشانه  این بیماری می باشد. تحقیقات نشان می دهد ۲۸ درصد از موارد سرطان ریه در افراد سیگاری اتفاق می افتد. اگر سرفه ی مزمن بیش از دو هفته طول بکشد و همراه آن خونی بودن رنگ مخاط، گرفتگی صدا، درد در بلع و درد قفسه ی سینه نیز اتفاق بیفتد، این ها نشانه های خطرناک این بیماری است. اما گاهی اوقات این نشانه ها ممکن است نشانه ی آسم نیز باشند که قابل درمان است.

ذات الریه:

یکی از علامت های اصلی این بیماری سرفه ی خشک و مداوم، است که در شب بدتر می شود. اغلب مردم با استفاده ی بیش از حد از داروهای سرکوب کننده ی ضد سرفه به درمان خود می پردازند که این باعث شل شدن بدن و مانع حرکت مایع از ریه ها می شود. با شروع یک سرفه در شما و سایر علامت های مربوط به سرماخوردگی که پس از حدود ۱۰ روز نیز بهبود پیدا نکرد به پزشک خود مراجعه کنید.

اگر علاوه بر سرفه، شما مشکل تنفس، درد قفسه ی سینه و تب بالا داشته باشید، پزشک شما با گوشی خود به ریه های شما گوش می دهد و صداهای مشکوک را بررسی می کند و در صورت نیاز برای شما آزمایش خون، رادیوگرافی قفسه ی سینه و در برخی موارد یک سی تی اسکن می نویسد و برای درمان شما آنتی بیوتیک تجویز می کند. اکثر مردم در عرض چند روز بهتر می شوند.

بیش از ۷ میلیون زن آمریکایی مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریه وجود دارد. این یک بیماری ریوی است که باعث می شود شما دچار مشکل تنفسی شوید و با این مشکل زندگی کنید.

این بیماری دو نوع دارد:

برونشیت مزمن و یا التهاب لوله های برونش و آمفیزم، یک بیماری که در آن کوچک ترین راه های هوایی ریه های شما از بین می رود.

در اثر سیگار کشیدن بیماری مزمن انسداد ریه در سه دهه اخیر چهار برابر افزایش یافته است. در افراد سیگاری در هنگام صبح مخاط آنها خیلی خلطی است؛ بنابراین قبل از درمان بهتر است سیگار را ترک کنند. تنگی نفس، خس خس سینه، تنگی قفسه سینه از جمله علامت های مشکوکی است که در صورت بروز آنها باید به پزشک خود مراجعه کنید.

بیماری سل:

سل یک بیماری ناشی از یک باکتری به نام مایکو باکتریوم توبر کلوزیس می باشد. اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف باشد، خطر ابتلا به این بیماری در شما بالا می رود. اگر سرفه شما بیش از سه هفته طول کشید و علامت هایی مانند درد قفسه سینه، کاهش وزن، خستگی، تب و عرق شبانه و یا سرفه خونی داشتید نشان دهنده ابتلا به بیماری سل است. اگر سل درمان نشود می تواند کشنده باشد. سل به ستون فقرات، مفاصل، مغز و حتی قلب آسیب می رساند. سل از طریق آزمون پوست یا خون تشخیص داده می شود و با آنتی بیوتیک درمان می شود.

منبع: دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *