افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نکات کلیدی در رابطه جنسی

روابط جنسی میان زوجین، تاثیر زیادی روی کیفیت زندگی مشترک دارد. افرادی که به تازگی ازدواج کرده اند و حتی بسیاری از همسران پس از گدشت سال ها، مشکلاتی را در روابط خود احساس می کنند که برخی از آن ها به دلیل عدم آگاهی کامل درباره مسایل جنسی، توقعات همسر، فانتزی های جنسی و… است.

در این مطلب به بررسی ۶ موردی می پردازیم که لازم است همه ی زوجین نسبت به آن ها آگاهی داشته باشند و به کمکشان به درک بهتری از تفاوت های زن و مرد در روابط جنسی دست پیدا کنند.

jkjhk

۱. مردان عمدتا از راه بينايي تحريك مي‌شوند.

محرك‌هاي بصري مردان را بيش از زنان تحريك مي‌كند. از ديد روان‌‌شناسي تكامل اين مساله ممكن است به خاطر طبيعت مرد باشد كه او را نسبت به نشانه‌هاي بصري هشيارتر مي‌كند. درحالي كه زنان بيش از آنكه با نگاه يا لمس برانگيخته شوند، به كلام،‌ واژه‌ها و لحن صدا واكنش نشان مي‌دهند. ناآگاهي نسبت به اين تفاوت بارز ميان دو جنس مي‌تواند براي زنان و مردان مشكل‌ساز باشد.

۲. زنان نقش‌پذيرترند.

از تفاوت‌هاي جنسي زن و مرد اين است كه اگر مردي به برقراري رابطه زناشويي تمايلي نداشته باشد، هرگز نمي‌تواند نقش بازي كند چراكه درصورت بي‌ميلي، قادر به برقراري رابطه زناشويي يا انزال نيست اما زن به‌راحتي مي‌تواند نقش بازي كند. به دليل وجود همين تفاوت، مي‌توان به علت يك اصل مهم اشاره كرد؛ اينكه در بيشتر مواقع مرد بايد براي برقراري رابطه زناشويي پيش‌قدم شود چون اگر مرد تمايلي به اين كار نداشته باشد، اين رابطه ثابت مي‌ماند.

۳. گاهي بله، گاهي نه

وقت گذاشتن براي برقراري رابطه زناشويي مستلزم اندكي برنامه‌ريزي است مخصوصا اگر داراي فرزند باشيد. گاهي برخي زنان يا مردان به دليل اينكه روز پركار و خسته‌كننده‌اي را پشت سر گذرانده‌اند، ممكن است پيشنهاد طرف مقابل را براي برقراري رابطه رد كنند. فراموش نكنيد اگر نه مي‌گوييد، سعي كنيد دليلش را هم بگوييد و احتمالا وقت ديگري را پيشنهاد كنيد. ردكردن چنين درخواستي مي‌تواند گاهي براي شريك زندگي‌تان ناراحت‌كننده باشد، مخصوصا اگر دليلي هم برايش نداشته باشيد. ضمن اينكه برخي از زوج‌ها اين قضيه را بيش از حد به خودشان مي‌گيرند و خيلي به‌شان برمي‌خورد. به همسرتان توضيح دهيد كه عاشق هستيد و هنوز او را از لحاظ جنسي جذاب مي‌بينيد، اما به خاطر دليلي كه بيان كرده‌ايد، امروز حس و حال اين كار را نداريد. البته ممكن است همسرتان نتواند آتش ميل جنسي‌ اش را فرو بنشاند بنابراين در اين شرايط كمي سعي كنيد در گام اول به آرامش او كمك كنيد.

۴. تغيير مکان، جواب مي‌دهد.

متاسفانه يكي از عادت‌هايي كه بسياري از زوج‌ها دچار آن مي‌شوند اين است كه درنهايت رابطه‌شان را محدود به حضور در محيط اتاق خواب مي‌كنند درحالي كه رابطه زناشويي الزما نبايد هميشه در رختخواب رخ دهد. اگر هميشه يك كار را بكنيد رابطه‌تان ممكن است كسالت‌آور شود هرچند اگر در برقراري رابطه مهارت داشته باشيد. يك روش عالي براي بهبود رابطه، تغيير منظره است. اين كار در ايجاد انگيزه و افزايش ميل شما تاثيرگذار خواهد بود.

۵. شرايط مکاني و زماني مهم است.

شرايط براي افراد مختلف، متفاوت است. مهم‌ترين شرط، داشتن ميل به برقراري رابطه زناشويي در هر دو طرف است. اگر يک طرف تمايل به برقراري رابطه نداشته باشد اين عمل براي وي شکنجه محسوب مي‌شود. شرايط زماني، مکاني، موقعيتي و بسياري از موارد ديگر در داشتن يك رابطه خوب و کامل تاثيرگذار است. دراين مورد دو مثال زده مي‌شود: زوجي در طبقه ۱۱ يک مجتمع مسکوني ساکن هستند و پنجره اتاق‌خواب آنها به هيچ کجا مشرف نيست. هنگام برقراري رابطه زناشويي مرد اصرار دارد که حتما پرده پنجره‌ها باز باشند ولي خانم اصرار دارد که حتما پرده‌ها کشيده شوند چون درغير اين صورت نمي‌تواند رابطه طبيعي برقرار کند. زوج ديگري هم که ۷ سال از ازدواج آنها مي‌گذرد، تقريبا هر هفته ۴ تا ۵ بار رابطه زناشويي برقرار مي‌كنند اما در اين شرايط كه مرد، همسرش را بين ساعت ۱۲ نيمه‌شب تا ۵ صبح براي برقراري رابطه بيدار مي‌كند به‌طوري که زن از اين رفتار عاصي شده و خواهان طلاق است. پس مي‌بينيد كه شرايط مکاني و زماني براي هر فردي متفاوت است و زوج‌ها بايد حتما به اين مسائل توجه داشته باشند.

۶. وقتي زنان کمتر حرف مي‌زنند.

پي بردن به نيازهاي همديگر براي يک رابطه زناشويي طبيعي بسيار اساسي است ولي متاسفانه زوج‌هاي بسياري هستند که بيش از يک دهه است ازدواج کرده‌اند ولي هنوز نيازهاي هم را نمي‌دانند. اين مساله به‌خصوص در مورد خانم‌ها بيشتر صدق مي‌کند. شدت و کيفيت تحريک جنسي هر خانمي براي رسيدن به ارگاسم متفاوت است ولي معمولا خانم‌ها از در ميان گذاشتن اين موضوع با همسرشان اکراه دارند. درحالي كه در وهله اول هريك از طرفين بايد نيازش را بگويد و ثانيا هر زوجي از طرف مقابل درخصوص نيازهايش پرس‌وجو كند. اگر به بهبود تعاملات زناشويي‌تان اصرار داريد زبان بدن به‌تنهايي كفايت نمي‌كند. نه شما و نه همسرتان قادر به خواندن ذهن يكديگر نيستيد، پس بايد صادقانه درباره نيازهايتان حرف بزنيد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *