افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نکات پزشکی درمورد عینک آفتابی

قبل از این که اقدام به خرید عینک کنید، نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

fa

اشعه فرابنفش(UV):

اشعه فرابنفش می تواند تأثیرات بدی بر روی چشم داشته باشد؛ برای مثال موجب ایجاد آب مروارید شود، یا به قرنیه و عدسی چشم آسیب وارد کند. خوشبختانه ۹۹% از اشعه های فرابنفش به زمین نمی رسد اما همین ۱% باقی مانده هم می تواند واقعاً نگران کننده باشد. یک عینک خوب باید دست کم ۹۸% از اشعه فرابنفش را بگیرد.

دو قطبی بودن (پولاریزه):

بر خلاف آن چه عموماً تصور می شود نور در یک مسیر مستقیم حرکت نمی کند، بلکه از یک سطح به سطح دیگر بازتاب می یابد. و همین بازتاب چشم را بسیار آزار می دهد. لنزهای پولاریزه فقط به نورهایی که اشعه عمودی دارند اجازه عبور می دهند، بنابراین با ممانعت از ورود اشعه های افقی درخشش اشیایی مثل شیشه، آب، سطوح صیغلی و … را کاهش می دهند.

رنگ عینک :

ابتدا باید بدانید که رنگ شیشه یا لنز عینک هیچ ارتباطی با خاصیت پولاریزه بودن آن ندارد، بلکه می تواند در تشخیص عمق و فاصله، وضوح و حتی درخشش اشیاء تأثیر داشته باشد.

  1. خاکستری: لنز بیشتر عینک های آفتابی خاکستری است (یا همان دودی). این اتفاقی نیست. خاکستری رنگی خنثی است. رنگ را تغییر نمی دهد و بر کنتراست تأثیری نمی گذارد. عکاسان حرفه ای هم برای کاهش میزان نوری که وارد لنز دوربین می شود از فیلترهای خاکستری استفاده می کنند.
  2. قرمز: قرمز و تمام طیف های آن بر کنتراست تأثیر می گذارد، یعنی در واقع کنتراست را بیشتر می کند. به علاوه رنگ های دیگر را نیز تغییر می دهد.
  3. قهوه ای و سبز: لنزهای قهوه ای و سبز قدرت تشخیص عمقو کنتراست و شفافیت را افزایش می دهند، اما درخشش اشیا را کاهش می دهند.
  4. زرد و نارنجی: این لنزها هم قدرت تشخیص عمق و هم کنتراست را افزایش می دهند.

فرام عینک:

در مورد فرام عینک باید به موارد بسیاری توجه کرد از جمله وزن، دوام و طراحی. از آنجائی که معمولاً ساعت های طولانی قرار است عینک را روی چشمتان بگذارید، بهتر است عینکی را انتخاب کنید که وزن کمی داشته باشد. نایلون جنسی است که هم بسیار سبک است و هم بسیار مقاوم، پس می تواند گزینه خوبی به شمار آید.

باید این نکته را در نظر داشت که هر چقدر فرام عینک بزرگتر باشد بهتر است، زیرا می تواند از ورود نور بیشتری به چشم ممانعت کند. بنابراین سعی کنید عینکی را انتخاب کنید که هم لنز و هم فرام بزرگی داشته باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *