افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نکات بهداشتی بی نظیر برای جوان تر شدن

ar4-990

من آدم نسبتا سالمی هستم و هرکس من را می بیند سن من را کمتر از آنچه واقعا هست حدس می زند، علت این مسئله کاملا مشخص است؛ من تمام توصیه هایی را که به بیمارانم می کنم ، خودم هم به کار میبرم. در واقع نکات زیر مواردی است که من همه آنها را خودم در زندگی ام بهکار گرفته ام و مطمئن هستم در زندگی شما هم بسیار تاثیر خواهند گذاشت. در مطالب زیر نکات بهداشتی برای جوان تر شدن را به شما آموزش می دهیم:

● با یک لبخند قوی شوید

۱. تفریح کنید و زیاد بخندید

خندیدن نه تنها استرس را کاهش می دهد، بلکه پیوندهای اجتماعی را هم افزایش داده، فشارخون را پایین می آورد و همچنین می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. پس کمی به زندگی تان خوشگذرانی بیفزایید، چه در کنار دوستان و چه با یک برنامه تلویزیونی، تا می توانید بخندید.

● صبحانهای که میخورم

۲. صبحانه را فراموش نکنید

زمانی که اشتهای فراوانی به قند و مواد شیرین دارید، مصرف فیبر در وعده صبحانه می تواند گرسنگی شما را تا ظهر کمتر کند. خوراک صبح من از جوی دوسر که معمولا با کشمش، گردو و روغن بذر کتان مخلوط شده است، تشکیل می شود. همچنین زود صبحانه خوردن متابولیسم بدن شما را در طول روز فعال تر می کند. معمولا کسانی که صبحانه می خورند از کسانی که برای بیرون رفتن از خانه عجله دارند، لاغرتر هستند.

● من ساعت ۱۰ شب می خوابم

۳. خوب بخوابید

برنامه های تلویزیونی که آخر شب ها پخش می شوند، نباید در سیستم زندگی شما تغییر ایجاد کنند. ۷ ساعت خواب شبانه نه تنها سبب طولانی شدن عمر شده بلکه باعث کاهش استرس، زیاد شدن حافظه وکاهش اشتهای کاذب شما می شود. ساعت خواب خود را تنظیم کرده و همواره طبق آن عمل کنید. ساعت خواب خود من، ۱۰ و نیم شب است. برنامه های تلویزیونی ای که دیروقت پخش می شوند را ضبط کرده و فردای آن روز همان طور که روی دوچرخه ثابت پدال می زنم، آنها را تماشا می کنم.

● در تختخواب نمانید

۴. موقع کمردرد خود را لوس نکنید

حتی اگر آنقدر کمرتان درد می کند که خمیده شده اید، در تختخواب نخوابید چون کمر دردتان بدتر خواهد شد. بررسی های اخیر نشان داده است، استراحت در تختخواب ماهیچه های کمر را ضعیف کرده و درد را طولانی می کند. آقایان متاهل از مجردها بیشتر دچار کمردرد هستند و در واقع خودشان را از محبت پرستاری بهره مند می کنند. خود من پیش از این خیلی علاقه داشتم همسرم از من پرستاری کند اما بهترین راه حل برای کمر درد استفاده از روش های کاهنده درد و مثل یک سرباز نظامی سر سخت بودن است.

● رنگ

۵. مواد غذایی رنگارنگ را بچشید

خوراکی هایی با رنگ درخشان و خیلی چرب یا خیلی شیرین چیزی بیشتر از تماشا کردن را می طلبند. آنها با فلانوئیدها و کاروتینوئیدها، ترکیبات قوی ای که قسمت های آسیب دیده بدن را ترمیم می کنند و التهابات را کاهش می دهند، در یک گروه قرار دارند. هر روز مقدار زیادی میوه و سبزیجات رنگارنگ بخورید. بدون اینکه گروه های دیگر مواد غذایی را نادیده بگیرید، از آنها بهره زیادی خواهید برد. هر گاه برای خرید به فروشگاه می روم، به خودم یادآوری می کنم که همه این محصولات بسیار قدرتمندتر از داروهایی هستند که در داروخانه به فروش می رسند.

● روی نخ دندان سرمایه گذاری کنید

۶. مسواک زدن کافی نیست

اگر دوست ندارید سال های آخر عمر خود فقط ماست و پوره سیب زمینی بخورید، کمی روی نخ دندان سرمایه گذاری کنید. فرقی ندارد که چقدر کامل مسواک می زنید یا چقدر زمان صرف آن می کنید، شما تنها بخش ظاهری دندان هایتان را تمیز کرده اید که درست مانند این است که بعد از کار و فعالیت زیاد فقط یکی از زیربغل های خود را بشویید اما خطر از قلم انداختن نخ دندان فراتر از علم بهداشت است. این باکتری ها عمر طولانی دارند و می توانند خطر بیماری های قلبی را افزایش دهند. من از نوع خاصی از نخ دندان استفاده می کنم که خیلی نرم بین دندان ها کشیده می شود.

● این یعنی نفس کشیدن درست

۷. از داخل شکم نفس عمیق بکشید

این کار را همیشه و در همه جا انجام دهید. ریه های خود را جلو آورده و از بینی نفس عمیق بکشید تا جایی که شش هایتان پر شود. شش ها با اکسید نیتریک، ماده شیمیایی ای که در پشت بینی وجود دارد، پر خواهند شد و رگ های خونی را باز می کنند. این میزان از اکسیژن به شما احساس شادابی و هوشیاری بیشتری خواهد داد. این تکنیک محرمانه ای برای آرامش یافتن پیش از یک سخنرانی یا بخیه زدن در اتاق عمل است.

● بهترین ورزش برای شما

۸. به کلاس حرکات کششی بروید

حرکات کششی ذهن و جسم(یوگا) مهم ترین ورزش در برنامه روزانه من است. یوگا استرس را کاهش داده، فشارخون را پایین می آورد، ضربان قلب را کم کرده و انعطاف پذیری شما را زیاد می کند. هیچ نکته مرموزی در این ورزش وجود ندارد. شل کردن عضلات باعث سازگاری بیشتر آنها می شود، پس اگر دوست ندارید با ورزش های سخت به بدن خود آسیب برسانید، می توانید ورزشهای کششی را امتحان کنید. به طور قطع شاید برخی از حرکات مسخره به نظر برسند اما به همین علت شما آنها را خیلی زود یاد خواهید گرفت. حرکات کششی ذهن و جسم می تواند ماهیچه هایی که در طول ورزش های معمول و زندگی روزانه نادیده گرفته شده اند را به کار گیرد. حرکت مورد علاقه من سلام به آفتاب است.

● خودتان را پیر نکنید

۹. مانند جزیره ساکن نباشید

تا به حال به علت طولانی تر بودن عمر خانم ها نسبت به آقایان فکر کرده اید؟ یکی از دلایل اصلی آن این است که آنها بیشتر در روابط اجتماعی شرکت می کنند و درباره مشکلات خود حرف میزنند. اگر با استرس های زندگی به تنهایی روبه رو شوید، خود را پیر خواهید کرد. برای نمونه، ورشکستگی آنقدر برای شما استرس ایجاد می کند و به شما فشار می آورد که آسیب های فیزیکی دشواری را برایتان آشکار می کند. اگر فردی را داشته باشید که شما را دوست بدارد و حمایت تان کند، سالخوردگی درونی می تواند به حد بسیاری کاهش یابد.

● کمتر بخورید

۱۰. از گرفتن رژیم های غذایی مد روز بپرهیزید

راز کاهش وزن پرهیز از کربوهیدرات ها، چربی ها، غذاهای زرد یا غذاهایی که با حرف لاتین G آغاز می شوند، نیست. رمز اصلی، کم کردن میزان کالری دریافتی حدود صد کالری است. خیلی سخت پی به این موضوع خواهید برد اما این روش سالانه حدود ۵ کیلوگرم از وزن شما را کم خواهد کرد. محدودیت کالری در موش ها و میمون ها افزایش طول عمر را ثابت کرده است. من در سال یک بار برای برگرداندن مجدد اشتها و حس چشایی خود به طور ناگهانی وزنم را کاهش می دهم، پس از آن تغذیه سالم طعمی بی نظیر دارد.

● پزشک خودتان باشید

۱۱. بیماری هوشیار باشید

پزشک شما می تواند برای سلامت بیشتر به شما کمک کند اما وظیفه نهایی به عهده خودتان است. پیش از تجربه هر روشی یک نظریه دوم را جست وجو کنید، زیرا در ۳۰درصد موارد، آن نظریه دوم را تشخیص داده یا برنامه ریزی تان را تغییر خواهید داد. همیشه پرونده پیشینه پزشکی خود را نگه دارید و درباره هرگونه سابقه بیماری های خانوادگی تحقیق کنید.

● کمربند نبندید چون…

۱۲. شکم خود را کوچک کنید

بیشتر مردها کمربند خود را زیر شکم خود می بندند. این تنها راه حل برای خلاصی از حقیقت بزرگ بودن شکم است. متر نواری را بردارید و اندازه دور شکم خود را بگیرید. این عدد باید نصف اندازه قد شما باشد، پس برای من که قدم ۱۸۶ سانتی متر است، باید دور شکمم کمتر از ۹۳ باشد. اگر جلوگیری از حمله قلبی و دیابت برای شما انگیزه کافی ایجاد نمی کند که شکم خود را کوچک کنید، به این نکته توجه کنید: کسی که شاخص توده بدن (BMI) بالای ۲۵ داشته باشد، تستوسترون در بدن او ۳درصد افت می کند که این برای مردها خیلی جالب نیست.

● بهترین نوشیدنی

۱۳. چای سبز به کار شما می آید

روزی سه بار چای سبز بنوشید. چای سبز تقویت کننده قلب و ضد سرطان است که چای سیاه از آن بی نصیب است. چای سیاه موجب تقویت هوشیاری می شود اما میزان کافئین آن از چای سبز بیشتر است. چای سبز حتی با شوره سر مبارزه می کند. اگر چای سبز سرد شده را روی سر خود بریزید از شوره سرتان خلاص خواهید شد.

● فایدهها ی ورزش سنگین

۱۴. آنقدر عرق کنید تا خیس شوید

اگر بتوانید یک بار در هفته آنقدر فعالیت داشته باشید تا عرق کنید، از فواید بسیاری بهره مند خواهید شد که عبارتند از: کاهش حملات قلبی، حالات روانی خوب و پایین آمدن فشارخون. من ورزش با دستگاه را توصیه می کنم چون ماهیچه های شما را تقویت کرده و ورزش لذت بخشی هم هست و استقامت بدنی شما را تقویت خواهد کرد.

● این عدد ها را بشناسید

۱۵. اعداد سلامت خود را بدانید و برای کاهش آنها بکوشید

همان طور که قسمتی از مغز خود را برای به خاطر سپردن شماره تلفن ها درگیر کرده اید، نشانه های حیاتی خود را نیز به یاد داشته باشید. این نشانه ها عبارتند از: فشارخون که میزان ایده آل آن باید زیر ۱۱ به ۸ و بالای ۷ به ۵ باشد، کلسترول LDL زیر ۱۰۰، ضربان قلب در حـــالت استراحت زیر ۷۰ و قند خون در زمان ناشتایی زیر ۱۰۰. اگر این اعداد در شما ایده آل نیست، تا بالاتر نرفته اند، رژیم غذایی خود را تغییر دهید.

● وزنه برداری به شکل آماتور

۱۶. کمی وزنه بزنید

وزنه زدن تنها دو بار در هفته به مدت ۳۰دقیقه می تواند توده ماهیچه ای قابل توجهی بسازد. از آن بالاتر، کار کشیدن از همه ماهیچه ها مقدار زیادی کالری می سوزاند که روشی عالی برای آب کردن شکم نیز به شمار می رود. اگر وزنه در دسترس ندارید، درازنشست را امتحان کنید. درازنشست از بااهمیت ترین تمرینات ماهیچه سازی است. باب گرین، مربی خانم اپرا، به من تاکید کرد که درازنشست کمر، ماهیچه های سینه، بازوها و شکم را همزمان با هم به کار می گیرد.

● مغز بخورید

۱۷. زیاد آجیل بخورید

مغزهای موجود در آجیل ها بهترین منبع چربی ها و پروتئین های سالم هستند. من در یخچال منزلم یک کیسه گردو دارم و برای افزایش قدرت ذهنی ام هنگام دیدن بیمارانم مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ استفاده می کنم. خوردن مقداری از آنها حدود ۳۰ دقیقه پیش از غذا، اشتهای شما را تنظیم کرده و مانع از پرخوری می شود.

● روی تردمیل بروی

۱۸. به خاطر سلامت خود ورزش کنید

روی تردمیل قدم بزنید. مردانی که روزانه ۲۰۰ کالری با ورزش می سوزانند، به طور قابل توجهی شانس ابتلا به ناتوانی جنسی خود را کاهش می دهند. علت این است که ناتوانی جنسی بیشتر دلایلی مانند انسداد سرخرگ ها دارد. اگر مایلید در تمام طول عمر خود خوب و سالم زندگی کنید و روابط زناشویی سالمی داشته باشید ، پس همین حالا کفش های کتانی خود را بپوشید.

● یک توصیه برای مردان

۱۹. آشپزی یاد بگیرید

این یک توصیه مردانه است، زیرا اکثر خانم ها این را بلد هستند؛ می دانید در رستوران ها به پوره سیب زمینی چقدر کره اضافه می کنند؟ به احتمال زیاد از مقدار آن اطلاعی ندارید. اگر بتوانید آشپزی کنید، نه تنها در هزینه های خود صرفه جویی کرده اید بلکه کنترل بیشتری روی آنچه می خورید خواهید داشت. به علاوه، این را هم بدانید که برای بیشتر خانم ها، همسری که می داند چطور باید آشپزی کند، بسیار دوست داشتنی تر خواهد بود. البته این تنها موردی است که من درباره خودم به کار نگرفته ام، زیرا من در جوشاندن آب هم مشکل دارم اما خدا را شکر می کنم متاهل هستم و همسرم هیچ وقت به آشپزی من فکر نکرده است.

● آفتابی شوید

۲۰. برخی قرص ها را دور بریزید

زندگی سرپوشیده افراد در آپارتمان های مدرن باعث دوری از برخی عناصر طبیعی و توانایی ها می شود. متاسفانه تقریبا نیمی از ما دچار کمبود ویتامین D که منبع اصلی آن خورشید است، هستیم. این ویتامین بسیار مهم می تواند در مبارزه با سرطان، دیابت و بیماری های قلبی از ما محافظت کند اما خودم هر روز مجبورم از مکمل های دارویی استفاده کنم. البته بهترین کار این است که آفتاب را جایگزین قرص ها کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *