افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نکاتی درباره ی عوارض احتمالی تاتو

28

اکثر افراد در یکی از قسمت های بدنشان خالکوبی یا همان تاتو دیده می شود که این خود درست است جنبه ی زیبایی دارد ولی بالاخره عوارض زیادی دارد حال ما مطلبی با عنوان نکاتی درباره ی عوارض احتمالی تاتو نیز در این بخش از سایت قرار داده ایم پس با ما همراه باشید.وقتی خالکوبی سر تا پای بدن به‌عنوان مظهری از خوش‌تیپی و مدگرایی رایج می‌شود

حفظ سلامتی و مراقبت‌های بهداشتی به حاشیه می رود.قدیم‌ترها وقتی می‌خواستند موها را مرتب کنند، صورت را صفا دهند، عروسی بروند و… به آرایشگاه می‌رفتند.اما این روزها برخی آرایشگاه‌ها به مرجعی برای تمام مشکلات و درخواست‌های مردم تبدیل شده تا‌حدی که یک شهر فرنگ تمام عیار را در برخی آرایشگاه‌های غیرمجاز می‌توان یافت.

انواع رژیم‌های چاقی و لاغری، دستگاه‌های برنزه کننده، تزریق بوتاکس و حتی به‌تازگی کاشت مو،انواع ماساژ، لیزر و فال درمانی و… جزئی از خدمات برخی آرایشگاه‌های غیرمجاز هستند. وقتی خالکوبی سر تا پای بدن به‌عنوان مظهری از خوش‌تیپی و مدگرایی رایج می‌شودحفظ سلامتی و مراقبت‌های بهداشتی به حاشیه می رود.

29

در این شماره گزارشی درباره این موضوع برای‌تان تهیه کرده‌ایمتا بدن خود را برای خالکوبی به دست هرکسی و در هر آرایشگاهی نسپارید. آرایشگاه‌های معتبر که مجوزهای لازم را دارند حداقل ایمنی را برای‌تان مهیا می‌کنند.نان به نرخ روز خوری در فضای مجازی چند سالی است طراحی نقش و نگار روی بدن آن هم کل بدن به یک موضوع مهم در بررسی‌های جامعه‌شناسانو روانشناسان تبدیل شده است.

اما موضوع مهم‌تر از نظر ما، مسائل مربوط به سلامت است که در این میان مطرح می‌شود. افراد زیادی را می‌بینیم که روی بدن خود خالکوبی کرده‌اند، از افراد طبقه متوسط گرفته تا هنرمندان و افراد مشهور و ورزشکاران تا آنجا که آرایشگاه منسوب به یکی از ورزشکاران معروف پاتوقی برای خالکوبی اهل ورزش شده است.فضای مجازی هم در این میان بی‌تاثیر نبوده و انواع و اقسام تبلیغات را در تلگرام و اینستاگرام و…

می‌بینیم که اتفاقا همه این تبلیغات عنوان می‌کنند مجوز دارند و کار در شرایط کاملا بهداشتی انجام می‌شود. اما چند نفر از کسانی که برای خالکوبی روی بدن خود به این مراکز مراجعه می‌کنند، مجوز یا مدرک دوره را درخواست می‌کنندتا مشخص شود واقعا مجوزی وجود دارد یا نه؟ متاسفانه وقتی بحث بهداشت این موضوع مطرح می‌شود پاسخ چندان مناسبی از افراد نمی‌شنویم؛

جوان‌ها به‌راحتی خود را به دست کسانی می‌سپارند که برخی آنها کوچک‌ترین آموزشی در این زمینه ندیده‌اند و ممکن است به راحتی با سلامت آنها بازی کنند.مجوز نداریم اما بهداشتی هستیم!به سه آرایشگاه که در آنها خالکوبی انجام می‌شود، سر زدیم تا بدانیم آیا واقعا مجوزی وجود دارد یا نه. وقتی به‌عنوان مشتری به ژیلا که به‌عنوان یکی از بهترین تاتوکاران یکی از مناطق بالای شهر تهران مطرح است، مراجعه می‌کنیم،

30

در پاسخ به اینکه آیا مجوز دارند یا نه، می‌گوید:من تمام کارهایم با بهترین وسایل و امکانات روز است. مطمئن باش از همه چیز راضی خواهی بود و هیچ مشکلی برایت پیش نخواهد آمد. دوباره از او می‌پرسم که مجوز دارید یا نه؟ می‌گوید: تو می‌خواهی از مجوز رضایت داشته باشی یا از کار من؟ هیچ کدام از کسانی که پیش من آمده‌اند از خالکوبی‌شان ناراضی نبوده‌اند.برای اثبات حرف خود هم می‌گوید:

می‌توانی از کسانی که برای‌شان خالکوبی کرده‌ام، بپرسی.یک مجوز برای همه کار مریم هم یکی دیگر از تاتوکاران غرب تهران است که مشتریان آرایشگاه خیلی از کار او تعریف می‌کنند. او مجوز آرایشگری را روی دیوار نصب کرده و درباره مجوز تاتو می‌گوید:مگر برای هرچیزی باید مجوز جداگانه داشت؟ وقتی مجوز آرایشگری داری یعنی می‌توانی مو کوتاه کنی، ابرو برداری، رنگ مو کنی و… برای هرکدام از اینها مجوز جداگانه که نمی‌دهند.

تاتو هم همین‌طور است، نگران نباش.از یکی از آرایشگران منطقه یوسف‌آباد هم درباره مجوز خالکوبی پرسیدیم.او می‌گوید:کار بهداشتی انجام می‌شود و ما مجوز داریم. از او می‌خواهم مجوز را نشانم بدهد که از کوره در می‌رود و می‌گوید: کدام یک از مشتری‌ها می‌خواهند مجوز را ببینند که تو می‌خواهی؟ مجوز را سازمان فنی حرفه‌ای تایید کرده، اگر به چیزی اعتماد نداری به یک تاتوکار دیگر مراجعه کن!

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *